Problem med document.getElementById(variab~
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 21-08-06 13:27

Hej

Når jeg forsøger at afvikle følgende:

for (var i=1;i<10;i++) {
document.getElementById('motiv'+i).className = 'label_not_selected';
}

- får jeg fejlsen document.getElementById('motiv'+i) has no properties.

Meningen er jo at der skal komme en talværdi ind på i's plads, men dette
er åbenbart ikke den rigtige metode.

Kan nogen hjælpe?

/Brian

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-08-06 16:36

Brian Bendtsen <brb@mentor-it.dk> writes:

> [...]
> }
>
> - får jeg fejlsen document.getElementById('motiv'+i) has no properties.

Hvad er værdien af "i" når det fejler? Er der et element med en id på
siden?

> Meningen er jo at der skal komme en talværdi ind på i's plads, men
> dette er åbenbart ikke den rigtige metode.

Den er skam fin. Har du elementer med id'er "motiv1" .. "motiv9" på
siden?

/L

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 21-08-06 21:17

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> [...]
> siden?

> Den er skam fin. Har du elementer med id'er "motiv1" .. "motiv9" på

Ja, jeg har elementer med id="motiv1", id="motiv2" osv. Mener at jeg har
brugt denne metode før så underligt at det ikke virker nu.

/Brian

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-08-06 23:39

Brian Bendtsen <kontakt@bendtsen-solutions.dk> writes:

> Ja, jeg har elementer med id="motiv1", id="motiv2" osv. Mener at jeg
> har brugt denne metode før så underligt at det ikke virker nu.

Bliver metoden kaldt før siden er loadet færdig?
Det kan være grunden til at id'en ikke findes endnu.

/L

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 22-08-06 06:58

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> Bliver metoden kaldt før siden er loadet færdig?
> Det kan være grunden til at id'en ikke findes endnu.
>
> /L
Funktionen bliver kaldt af en onclick, kan det have noget at gøre med
hvor jeg har min javascript blok placeret? Lige nu er den placeret inde
i min body-tag?

/Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-08-06 07:26

Brian Bendtsen skrev:

> Funktionen bliver kaldt af en onclick, kan det have noget at
> gøre med hvor jeg har min javascript blok placeret? Lige nu er
> den placeret inde i min body-tag?

Kan du give et link til siden? Det er lettere at se hvad der kan
være galt når man kan se hele siden.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 22-08-06 07:44

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Kan du give et link til siden? Det er lettere at se hvad der kan
> være galt når man kan se hele siden.
Hej

I kan se den her: http://www.funlabel.dk/temp3 - vælg fx. baby under
labels i venstre menu.

Meningen med scriptet er at der vises en ramme om det motiv man klikker
på og når man klikker på et andet motiv har jeg lavet en løkke der
fjerner rammen fra valgte motiver.

/Brian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-08-06 07:59

Brian Bendtsen skrev:

> I kan se den her: http://www.funlabel.dk/temp3 - vælg fx. baby
> under labels i venstre menu.

Tak - det hjalp.

Prøv at kigge på html-koden til tabelcellerne. Du har motiv 1, 2,
3, ... 8, 10, 11, ... 16.

Scriptet fejler når du når til nr. 9.

Du kan gøre scriptet lidt mere robust ved at tjekke om objektet
eksisterer - fx som her:

var x =(document.getElementById('motiv'+i))
if (x) {
   x.className = 'label_not_selected';
}

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 22-08-06 08:43

> [...]
>

> Du kan gøre scriptet lidt mere robust ved at tjekke om objektet
> eksisterer - fx som her:
>
> var x =(document.getElementById('motiv'+i))
Tak for det.

/Brian Bendtsen