Fjerne eventhandler
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-08-06 12:07

Jeg har brug for at deaktivere en eventhandler (fjerne den) men hvordan
gøres det ? Jeg har prøvet at søge på Google uden held.

I første omgang er det nok at det virker i IE selvom en crossbrowser
funktion naturligvis er at foretrække.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-08-06 17:41

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> Jeg har brug for at deaktivere en eventhandler (fjerne den) men hvordan
> gøres det ?

Det kommer an på hvordan den er tilføjet. Lad os antage at det er en onclick
handler.

Hvis den er tilføjet ved at skrive til onclick på et element, eller
er skrevet i HTML, så kan den fjernes ved at overskrive den:

elem.onclick = null;

Hvis den er tilføjet via addEventHandler, i.e.,
elem.addEventHandler("click", myFunc, true);
så fjernes den med den tilsvarende:
elem.removeEventHandler("click", myFunc, true);

Hvis den er tilføjet via den IE-specifikke attachEvent:
elem.attachEvent("onclick", myFunc);
så fjernes den med
elem.detachEvent("onclick", myFunc);

Bemærk at i de sidste to tilfælde skal du kende funktionen.
Det er altså ikke muligt at fjerne en funktion man ikke har adgang
til.

/L

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-06 08:03

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> elem.onclick = null;

Jeg syntes jeg havde læst et sted at det ikke virkede - men det gør
det, tak for det :)