Hvad er egentlig forskellen på...
Fra : P.L.

Dato : 21-06-01 19:16

Hej NG

Er der nogen, som kan sige mig, hvilken betydning de nedenstående 3 måder på at create en form
betyder for helheden, f.eks. hukommelsen

1. Application.CreateForm(TFDebitorkartotek, FDebitorkartotek) ???

2. FDebitorkartotek:=TFDebitorkartotek.Create(Application) ???

3. FDebitorkartotek:=TFDebitorkartotek.Create(Nil) ???

Jeg bruger dem i flæng og kan ikke mærke nogen forskel.

Vær hilset i guder
P.L.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-06-01 07:35

Hej

Metode 1 kender jeg ikke, men forskellen på 2 og 3 er, at med 3'eren skal du
selv sørge for at free'e dit objekt. Med 2'eren sørger Delphi for det, når
programmet afsluttes.

Jeg plejer selv at bruge 3'eren.

Hilsen
Uffe

Fra : P.L.

Dato : 22-06-01 23:53

Hej Uffe

Du skred "Metode 1 kender jeg ikke". Metode 1 er den måde Delphi bruger ved New Form.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du normalt bruger metode 3, dvs.
"FDebitorkartotek:=TFDebitorkartotek.Create(Nil)" ???

Mvh
P.L.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-06-01 09:26

> Du skred "Metode 1 kender jeg ikke". Metode 1 er den måde Delphi bruger
ved New Form.
Jeg kender den godt i den forstand, at Delphi anvender den i dpr filen til
auto-genererede forme, men jeg har aldrig set nogen anvende den i egen kode,
f.eks. i et unit.

> Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du normalt bruger metode 3, dvs.
> "FDebitorkartotek:=TFDebitorkartotek.Create(Nil)" ???
Fordi jeg normalt selv sørger for at nedlægge formene igen. Så er der ikke
brug for at angive en ejer.

Hilsen
Uffe

Fra : P.L.

Dato : 26-06-01 20:04

Jeg takker og bukker

P.L.

Fra : P.L.

Dato : 24-06-01 08:22

Hej Uffe

Fra : Ken Madsen

Dato : 22-06-01 08:48

En af de væsentligste forskelle på #1 og de 2 andre er at hvis der ikke i
forvejen er en "mainform" i programmet bliver din nye form til mainformen,
det vil sige at den første form der bliver craeret på den måde også bliver
main form.

Så mener jeg i øvrigt, men det må du lige selv undersøge nærmere at en af
forskellene på #2 og # 3 er at i eks. #2 Freeer applikationen formen når den
terminere.

Mvh
Ken Madsen