Hvilket tekstprogram?
Fra : Just P

Dato : 20-07-06 21:46

Hejsa, jeg prøver at kaste mig ud i noget PHP og vil såmænd bare
spørge hvilket program der er bedst at lave .php-filer med. Jeg
har indtil videre prøvet med Notepad og så har jeg efterfølgende
kunnet ændret filendelsen, efter jeg har loadet siden på min
host-side, men er der er en måde???

Mvh. Just

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Just P

Dato : 20-07-06 21:47

hov, skulle have været under PHP-delen... sorry...

Fra : Holst

Dato : 20-07-06 22:09

Just P wrote:

> [...]
> har indtil videre prøvet med Notepad og så har jeg efterfølgende
> kunnet ændret filendelsen, efter jeg har loadet siden på min

Hvorfor ikke bare læse php-filen ind i Notepad direkte og slippe for at
skulle ændre navn?

Personligt bruger jeg Wordpad, men det er mest i mangel af bedre.

Fra : Martin

Dato : 21-07-06 00:55

Just P wrote:
> [...]
> har indtil videre prøvet med Notepad og så har jeg efterfølgende
> kunnet ændret filendelsen, efter jeg har loadet siden på min

Ja, bare registrer PHP filer, som en gyldig endelse.
My Computer > Tools > Folder Options > File Types > New > indtast php.
så starter du bare med at lave en tom php fil.
Du kan evt lave det under menuen "New", det kan jeg så bare ikke huske
hvordan man gør.

Fra : Jens Frøkjær

Dato : 21-07-06 09:50

Just P skrev:
> [...]
> har indtil videre prøvet med Notepad og så har jeg efterfølgende
> kunnet ændret filendelsen, efter jeg har loadet siden på min

For at svare på spørsmålet så findes der nok næsten lige så mange
editorere som der findes brugere. Jeg bruger selv Macromedia Homesite.
Det er der to grunde til, (a) den har color-highlight af php-filer
hvilket gør livet lidt nemmere syntes jeg. (b) Endvidere har den
indbygget ftp-client. Så kan man bare gemme filen, så uploader den selv
til webserveren.

Hvis ikke den editor man bruger har indbygget ftp-client vil jeg foreslå
programmet netdrive. Det er et Novell program der gør det muligt at
tilgå sin ftp-server som et drev i windows. Det er smart. Ingen ved
hvordan man får fat i programmet (fra Novell), jeg læste engang at der
var nogle problemer med rettighederne, men en google på "netdrive" giver
som øverste link et sted du kan hente den.
--
Jens F!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-07-06 16:03

Jens Frøkjær wrote:

> Hvis ikke den editor man bruger har indbygget ftp-client vil jeg foreslå
> programmet netdrive. Det er et Novell program der gør det muligt at
> tilgå sin ftp-server som et drev i windows. Det er smart. Ingen ved

Den facilitet har du også i Windows Commander
(nu Total Commander).

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 22-07-06 19:00

Hej, Just.

"Just P" <just_p@balle.every1.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> har indtil videre prøvet med Notepad og så har jeg efterfølgende
> kunnet ændret filendelsen, efter jeg har loadet siden på min

Jeg kan anbefale jEdit, som du kan downloade gratis fra
http://www.jedit.org. Der findes en mængde nyttige plugins til programmet
bl.a. en glimrende PHP-parser, som fremhæver nøgleord, variabel- og
funktionsnavne m.v., og som kontrollerer din kode for fejl.

Mvh

C@rsten