dynamisk include
Fra : Leif Neland

Dato : 08-09-06 12:45

Er der en metode til dynamisk at vælge hvilken include-fil, der skal
inkluderes OG samtidig kunne have adgang til funktioner/variable mellem
hoved og include-filer.

Jeg har en del sites, hvor den alt overvejende del er ens, og det kun er
top, menu, sidebar og bund, der er forskellige.

Jeg kunne jo blot kopiere master-sitet, og så rette i de par filer, der
skulle være forskellige, men det giver jo en masse muligheder for fejl, hvis
der findes en bug i en fil, og det skal rettes i alle sites.

I php ville jeg kunne vælge dynamisk hvilken fil, jeg skulle include, men i
asp bliver includes jo udført før koden køres, så man kan ikke bruge
"include virtual"

Jeg kan bruge server.execute "/sites/" &
Request.serverVariables("SERVER_NAME) & "/top.asp"

Men variable og funktioner defineret i top kan så ikke ses i main.

Nogle ideer?

Kunne man blot lave symbolske links, ville jeg lave et "ghost site", der
blot bestod af symbolske links til masteren, og kun have "rigtige" filer,
hvor de skulle være forskellige fra masteren.

Leif

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-09-06 17:13

On Fri, 8 Sep 2006 13:45:15 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>skulle være forskellige, men det giver jo en masse muligheder for fejl, hvis
>der findes en bug i en fil, og det skal rettes i alle sites.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så vil du inkludere det skiftende
indhold dynamisk?
Hvis du vender din tankegang om og så laver indholds-sider, der
inkluderer dine fælles-dele, er du nok ude over problemet.

Hvis jeg har misforstået, så prøv at forklare en gang til.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj