Kalde flere hjemmesider fra een side
Fra : Brian Odsgaard

Dato : 07-09-06 21:51

Hejsa

Er det muligt at lave noget asp kode, der kalder et antal forskellige
sider på nettet og derefter laver en analyse af indholdet?

Den sidste del er ikke noget problem, men kan det lade sig gøre at få
et script til f.ex at kalde 3 forskellige sider på een gang og gemme
siderne i f.ex en text fil?

Brian

Fra : Michael Weber

Dato : 09-09-06 02:02

"Brian Odsgaard .dk>" <mail@oddball<remove> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den sidste del er ikke noget problem, men kan det lade sig gøre at få
> et script til f.ex at kalde 3 forskellige sider på een gang og gemme

Her får du lige en redigeret klasse, du selv kan modificerer.

Med genbrugelig hilsen
Michael Weber

######################################
<!--METADATA NAME="Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library"
TYPE="TypeLib"
UUID="{00000205-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}"-->

<%
Class LinkValidator

Private responseText

Private Sub Class_Initialize()
responseText = "ikke defineret"
End Sub

Private Sub Class_Terminate()

End Sub

Function IsValid(url) ' f.eks. "http://www.google.com"

dim xmlhttp
dim userAgent, status
Set xmlhttp = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP")

xmlhttp.open "GET", url, false
xmlhttp.setRequestHeader "User-Agent","none"

xmlhttp.send ""

status = xmlhttp.status

if err.number <> 0 or status <> 200 then
if status = 404 then

response.write "404 - Siden findes ikke"

elseif status >= 401 and status < 402 then

response.write "(401) - Adgang forbudt"

elseif status >= 500 and status <= 600 then

response.write "500 - Intern fejl på fjern-serveren."
else

' i stedet for at udskrive xmlhttp.responseText kan du gemme den.
response.write xmlhttp.responseText

end if

else

' i stedet for at udskrive xmlhttp.responseText kan du gemme den.
response.write xmlhttp.responseText

end if

End Function

End Class
%>

###########
Og du bruger den på følgende måde i et andet asp-dokument :

<!--#include file="linkvalidator.asp"-->
<%

dim link

set link= new LinkValidator

link.IsValid("http://www.google.com")

%>

Fra : Brian Odsgaard

Dato : 09-09-06 07:28

On Sat, 9 Sep 2006 03:02:25 +0200, "Michael Weber"
<michael@FJERNmichaelweber.dk> wrote:

>Her får du lige en redigeret klasse, du selv kan modificerer.
>
>Med genbrugelig hilsen
>Michael Weber

Takker. Det vil jeg prøve at lege lidt med

/Brian

Fra : Leif Neland

Dato : 13-09-06 08:03

"Michael Weber" <michael@FJERNmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Og du bruger den på følgende måde i et andet asp-dokument :
>
> <!--#include file="linkvalidator.asp"-->
> [...]

Bliver pladsen ikke frigivet efter brug af siden?
Det kørte fint i går, men her til morgen fejlede den med "Not enough storage
to complete operation" eller deromkring.
En genstart af IIS hjalp, men det duer jo ikke i det lange løb.
Jeg har nu sat en "set link = nothing, vil det gøre en forskel? (Det ser jeg
måske i morgen)

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 14-09-06 12:16

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> En genstart af IIS hjalp, men det duer jo ikke i det lange løb.
> Jeg har nu sat en "set link = nothing, vil det gøre en forskel? (Det ser

Det gjorde ikke noget; den fejlede stadtg...

Leif

Fra : Michael Weber

Dato : 14-09-06 22:07

> [...]
> storage
> jeg
> >
> Det gjorde ikke noget; den fejlede stadtg...

Tjaee..måske den kun virker på lige datoer ?! :P

> Leif

Er det når du henter fra url eller gemmer responseText´en, du får fejlen ?

prøv :

Set xmlhttp = nothing

i funktionen Function IsValid(url) nederst.

Med venlig hilsen
Michael Weber