Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Ny browser er adware sponsoreret
Fra : Lars Raaby

Dato : 06-09-06 20:16

Ny "browser" er adware sponsoreret

Den nye gratis browser Browzar, "solgt" som værende et sikkert
browser alternativ til IE og Firefox, da den ikke efterlader sig
spor efter surfing på nettet, er adware baseret. Og ikke nok med
det, så holder browseren ingenlunde de påstande om sikker
surfing, som den sælges på. Den efterlader sig spor og beror helt
og holdent på Microsoft Internet Explorer. I bedste fald er der
tale om et usikkert addon til IE og i værste fald tale om en
kilde til adware og spyware.

Browzar, som i sidste uge fik en del medieomtale, da den skulle
være et nyt og mere sikkert alternativ til f.eks. Microsoft
Internet Explorer og Firefox, har vist sig at være intet andet
end et add-on til Internet Explorer.

Yderligere oplysninger kan findes på adressen:
http://www.csis.dk/Default.asp?page=article.asp&tekstID=529

--
MVH Lars

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 06-09-06 22:06

Lars Raaby <Lars.Raaby@kabelmail.dk> posting:

>Ny "browser" er adware sponsoreret

Det er vel ikke i sig selv et problem?

> [...]
>være et nyt og mere sikkert alternativ til f.eks. Microsoft
>Internet Explorer og Firefox, har vist sig at være intet andet

Ov, jeg vil også være med på IE-klon-bølgen....
http://cbh.softwolves.dk/temp/yak.exe

-- Christian sætter sig tilbage og venter på, it-pressen endnu
engang får et hyperventilerende flip over en mystisk ting.

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -