Skærme
Fijala 3554
Rød prik = pixelfejl?
Fra : f00ge

Dato : 06-09-06 12:10

Har lige modtaget min spritnye ViewSonic VX922.

Der er en lille, rød prik på skærmen. Den er der hele tiden, men bliver især
forstyrrende/tydelig, når skærmen skal vise noget mørkt der, hvor prikken
befinder sig.

Den er der under boot, i Windows. Med eller uden drivere - uanset opløsning.

Er det det, man kalder pixelfejl?

Hvordan kan den fjernes?
Skal jeg have ombyttet skærmen?
Kan det være kablet?

Fra : Nicolai

Dato : 06-09-06 12:20

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Er det det, man kalder pixelfejl?

Ja.

> Hvordan kan den fjernes?

Kan den ikke.

> Skal jeg have ombyttet skærmen?

Nogle firmaer har en politik om at de ombytter ved bare én fejl, andre siger
at de først bytter ved 3 fejl eller mre. Undersøg Viewsonic's
garantibestemmelser på produktet.

Nicolai

Fra : f00ge

Dato : 06-09-06 12:44

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote:

> Nogle firmaer har en politik om at de ombytter ved bare én fejl, andre
> siger at de først bytter ved 3 fejl eller mre. Undersøg Viewsonic's
> garantibestemmelser på produktet.

Så er det da godt, man har 14-dages returret!
Hold da op, jeg var ikke klar over, at nogle firmaer ikke ville bytte på
sådan en fejl.
Den er ret belastende i spil fx. Den lille prik sidder lige ved sidan af mit
sigtkorn. Ret forvirrende.

Fra : Nicolai

Dato : 06-09-06 13:27

> [...]
> sådan en fejl.
> Den er ret belastende i spil fx. Den lille prik sidder lige ved sidan af

Ja, det gider jeg heller ikke acceptere. Jeg køber kun skærme ved dem som
har ombytningsgaranti ved pixelfejl, om der så kun er én.

Nicolai

Fra : Vega

Dato : 06-09-06 13:51

> [...]
> prikken befinder sig.
>
> Den er der under boot, i Windows. Med eller uden drivere - uanset

Så skulle du ha' købt dig en Samsung!

Mvh. Vega.

Fra : Peter D.

Dato : 06-09-06 16:50

Hej.

> Så skulle du ha' købt dig en Samsung!

Længe leve samsung, som så til gengæld ikke ombytter din skærm hvis der eks.
kommer tordenfluer ind i TFT-panelet.....

Det gør Xereox til gengæld.....

--
Peter

Fra : Vega

Dato : 06-09-06 17:27

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.

> Længe leve samsung, som så til gengæld ikke ombytter din skærm hvis der
> eks. kommer tordenfluer ind i TFT-panelet.....

Var ment mest i sjov, da man aldrig ved om der er pixelfejl.
Så må man jo finde andre metoder til at få den ombyttet, har lige fået min
930BF med tordenflue i byttet til en 931BF.

> Det gør Xereox til gengæld.....

Hurra.

Mvh. Vega.

Fra : John

Dato : 06-09-06 14:33

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan den fjernes?

Prøv evt Undead Pixel 2.1:

http://majorgeeks.com/Undead_Pixel_d4836.html

Mvh John

Fra : f00ge

Dato : 06-09-06 18:15

Tak. Den står og kører nu.

Ved du, hvor længe man skal gøre det, inden man burde kunne se forskel?

Fra : John

Dato : 06-09-06 18:30

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Tak.

Velbekomme!

> Ved du, hvor længe man skal gøre det, inden man burde kunne se
> forskel?

Nej, jeg har ingen erfaring med programmet. Meld endelig tilbage
hvis det løser dit problem!

Mvh John

Fra : f00ge

Dato : 06-09-06 20:00

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote

> Nej, jeg har ingen erfaring med programmet. Meld endelig tilbage hvis det
> løser dit problem!

Har kørt i knap to timer nu.
Ingen forskel.

Fra : Vega

Dato : 06-09-06 20:38

> "John" <nogen@pladderballe.ok> wrote

> Har kørt i knap to timer nu.
> Ingen forskel.

Du kan ikke fjerne en pixelfejl. Det er jo en mini mini diode, der ikke
skifter farve, når den skal.

Mvh. Vega.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-09-06 00:42

> Du kan ikke fjerne en pixelfejl. Det er jo en mini mini diode, der ikke
> skifter farve, når den skal.

Nej. Lysdioder bruges ikke i LCD skærme, det er et lag af flydende
krystaller som drejes i forskellige retninger og dermed lader mere eller
mindre lys af hver sin farve slippe igennem... Hver pixel består af 3
transistorer, og her er det så den transistor som står for det røde lag,
som altid er åben, og dermed er den røde farve i den pixel altid tændt

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Fra : John

Dato : 06-09-06 20:46

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Har kørt i knap to timer nu.

Så er der næppe noget at stille op.. :(

Mvh John

Fra : John

Dato : 06-09-06 21:08

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Har kørt i knap to timer nu.
> Ingen forskel.

Surt! Prøv om du kan få den byttet hos din forhandler.

Mvh John

Fra : f00ge

Dato : 06-09-06 22:27

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> Surt! Prøv om du kan få den byttet hos din forhandler.

Den chance tager jeg ikke.
Benytter mig i stedet for af 14 dages returret. Og køber så en ny skærm et
andet sted.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 01:45

f000ge wrote:
> Den chance tager jeg ikke.
> Benytter mig i stedet for af 14 dages returret. Og køber så en ny
> skærm et andet sted.

Forstår jeg godt. Men køb da et andet mærke. Hvad var der forresten galt med
den Samsung Syncmaster du fik fornylig?

/Peter

Fra : f00ge

Dato : 07-09-06 10:18

"Peter" <-> wrote

> Forstår jeg godt. Men køb da et andet mærke. Hvad var der forresten galt
> med den Samsung Syncmaster du fik fornylig?

Det var ikke mig. Det var en kammerat.

Fra : Peter T.

Dato : 22-09-06 08:37

f00ge udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvordan kan den fjernes?

Jeg har ikke længere linket, men jeg læste på en norsk hjemmeside for 2-3
år siden, at en pixelfejl af og til kan masseres væk med succes. Tomleren
på, gnubbe den forsigtigt i cirkulære bevægelser og husk samtidig at have
ofret en død kat ved fuldmåne.
Jeg har ikke selv prøvet det og har ikke kendskab til folk, som har prøvet
det (og har haft succes med det).

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-09-06 11:06

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> ofret en død kat ved fuldmåne.
> Jeg har ikke selv prøvet det og har ikke kendskab til folk, som har prøvet

Jeg har prøvet det med succes.. Men det var på en gammel skærm hvor fejlen
var kommet senere... En ny skærm ville jeg aldrig gøre det på.. Byt den! :)

- Martin

Fra : Peter T.

Dato : 24-09-06 13:27

Martin Petersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har prøvet det med succes.. Men det var på en gammel skærm hvor
> fejlen var kommet senere...

Du er så den første, jeg har kendskab til, som det er lykkedes for. Rart
at vide, at jeg så ikke fyrer noget sludder af. :)