Skrive og läse binäre filer
Fra : Flemming Klug

Dato : 21-06-01 14:11

Hej med jer

Jeg har brug for at läse en .exe fil, opdele den i mindre bidder, og skrive
disse bidder som filer på disken. Senere skal jeg läse bidderne og stykke
dem sammen til en exe fil igen.

Spörgsmålet er : Hvilke kommandoer skal man bruge til at läse og skrive
filer der indeholder alverdens karakterkoder.

På forhånd tak

Fra : Erik Bertelsen

Dato : 21-06-01 19:34

Du skal åbne input filen og output filerne i binær mode og bruge get og put
til at læse og skrive.
Størrelsen af din inputvariabel bestemmer hvor meget du læser og skriver ad
gangen:
Dette eksempel læser og skriver 500 bytes ad gangen

'-----------------------------------
Dim InputVariabel As String
Dim FilTaller As Long

Open "C:\filnavn" For Binary Input As #1
Do While Not EOF(1)
InputVariabel = Space$(500)
GET #1,,InputVariabel
FilTaller = FilTaller + 1
Open "C:\filnavn" + Cstr(FilTaller) For Binary Output As #2
PUT #2,,InputVariabel
Close 2
Loop
Close 1