exe fil
Fra : PALLE JOHANSEN

Dato : 21-06-01 11:56

Jeg skal lave et lille program der sletter en talkode i reg.edit.

Findes der en måde hvorpå man kan lave en lille exe-fil, der bare gør dette
når man db.-klikker på den.
Den skal altså ikke gå i gang med at installere - men bare køre...

VH Palle

Fra : Sony

Dato : 21-06-01 13:21

"PALLE JOHANSEN" <mail@NOSPAMcliffhanger.dk> wrote in message
> [...]
dette
> når man db.-klikker på den.
> Den skal altså ikke gå i gang med at installere - men bare køre...

Jeg tror du skal uddybe hvad det er du vil!!!

Sony

Fra : Anders Lund

Dato : 21-06-01 17:22

> [...]
dette
> når man db.-klikker på den.
> Den skal altså ikke gå i gang med at installere - men bare køre...

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil, men hvis du bare vil ændre en verdi
i en nøgle behøver du ikke en exe. det kan laves med en .reg fil.
Indholdet af filen skal være
[adressen til næjlen]"under nøglen (eller hvad det hedder)"=verdien
fx
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec\Norton AntiVirus NT\Clinic]
"DisableSplashScreen"=dword:00000000

Mvh
Anders Lund

Fra : Jens

Dato : 22-06-01 00:30

Jeg bruger min Reg på denne måde:

' Henter fra Registringsdatabasen
Dim navn As String
Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")
navn = WshShell.regread("HKLM\Network\Logon\username")
MsgBox navn
End
End Sub

' Skriver til Registringsdatabasen
Dim navn As String
Dim data As String
navn = "Jens"
data = "Data"
Dim WshShell As Object
Set WshShell = CreateObject("Wscript.Shell")
wshshell.regwrite "HKLM\SOFTWARE\Jens\Log On\" & data, navn

Man kan hvist også bruge wshshell.regdelete