MS Windows
briani 27239
Ændre sprog i Windows XP Home?
Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 13:29

Jeg har brugt eRecovery på min Acer Aspire 3005 WLMi bærbare og valgte at
sætte den tilbage til fabriksindstillingerne. Geninstallationen foregik på
norsk, men der kom et skærmbillede, hvor jeg kunne vælge Danmark/Dansk og
så kørte jeg videre. Da installationen var færdig, var mit Windows på
norsk!

Jeg forsøgte en eRecovery igen, for jeg tænkte at jeg måske havde lavet et
fejlvalg, men med samme resultat.

Maskinen er købt i Danmark, så jeg formoder der er tale om en fejl i
eRecovery? Men hvordan får jeg Windows på dansk?

Maskinen, som er helt ny, fik jeg forærende af en bekendt. Manden køber i
læssevis af computere, Tom-Tom's og mobiltelefoner og smider skidtet væk,
når der ikke er mere batteri på. Af samme grund har han overhovedet ikke
styr på det der følger med og derfor har jeg ikke mulighed for at få de
originale recovery-discs.

Kan jeg få/købe nye discs hos Acer?
Kan jeg bruge en almindelig Home-CD og installere fra den og bruge den
registreringsnøgle der står bag på maskinen?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lyrik

Dato : 03-09-06 13:39

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan jeg bruge en almindelig Home-CD og installere fra den og bruge den
> registreringsnøgle der står bag på maskinen?
+++++++++++++++

Til det sidste ja. Til det første. Så følger der et recoverysæt med til ACER
(jeg har lige brugt det et par gange)
Først sørger man for at maskinen starter cd op ved boot.
Så sætter man "system recovery-disken" i. Her vælger man sprog.
Så sætter man den 1. recovery dansk ver. ind.
Så kalder den på den 2. recovery. Tilsidst skal den have systemdisken i,
hvorpå den er etableret igen.

Min er en Aspire 1363LC, så du skal nok have fat i ACER, eller din bekendt
for at få fingre i CD-erne.
Efter min mening er det anstrengelserne værd, idet en retablering går som
lyn og torden.
Alle drivere på plads med det samme.
Skal du installere manuelt fra en win-cd så skal du jo have alle drivere
parat.

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 14:00

On Sun, 3 Sep 2006 14:39:24 +0200, Lyrik wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse

> Min er en Aspire 1363LC, så du skal nok have fat i ACER, eller din bekendt
> for at få fingre i CD-erne.

Tjah, jeg må jo forsøge bege muligheder.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Petersen

Dato : 03-09-06 13:45

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> wrote in message
> [...]
> Kan jeg bruge en almindelig Home-CD og installere fra den og bruge den
> registreringsnøgle der står bag på maskinen?

Hej Kurt

Prøv kontrolpanel Region og sprogindstillinger:

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-06 13:58

On Sun, 3 Sep 2006 14:45:21 +0200, Petersen wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> wrote in message

> Prøv kontrolpanel Region og sprogindstillinger:

Det ændre kun på diverse indstillinger, som f.eks. talformattering, valuta
o.s.v. - ikke interfacet i Windows.

Jeg har iøvrigt forsøgt endnu en eRecovery, denne gang skrev jeg at jeg bor
i USA og mit sprog er engelsk. Brugerfalden er stadig på norsk!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Hans

Dato : 03-09-06 20:47

"Petersen" <oz1pmx@pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> wrote in message

> Hej Kurt
>
> Prøv kontrolpanel Region og sprogindstillinger:
>
> Mvh

Hvis du ikke ved noget om tingene, så lad være med at gøre dig klog.