Skærme
Fijala 3554
Ingen røde farver??
Fra : Lene

Dato : 01-09-06 13:07

Hej Gruppe, undskyld jeg sådan bare braser ind. Jeg har fået et problem med
min skærm. Den viser pludselig ingen røde farver, så nu er alt ligesom
blå/tgrønt.

Jeg ringede til den lokale edb-biks, som sagde det ikke kunne betale sig
overhovedet med en reperation, men kan det virkelig være rigtigt??

Min skærm er en LG -702 B.

Kan i evt. anbefale enten et godt og billigt sted at få skærmen repereret
(jeg bor midt mellem Holstebro og Herning) og hvis jeg skal ha en ny, hvad
mærke skal jeg så gå efter?? (pris ved nykøb helst ikke over 1500kr).

Mvh. Lene

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : John

Dato : 01-09-06 15:21

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået et problem med min skærm. Den viser pludselig
> ingen røde farver

Det kan godt skyldes en svigtende forbindelse (har vi oplevet).
Prøv at rokke lidt med skærmstikket på computeren, evt pil det ud
og sæt det ind igen.

Mvh John

Fra : Esben

Dato : 02-09-06 08:23

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Gruppe, undskyld jeg sådan bare braser ind.

Det må du nok sige.

> [...]
>
> Jeg ringede til den lokale edb-biks, som sagde det ikke kunne betale sig
> overhovedet med en reperation, men kan det virkelig være rigtigt??

Ja, det lyder ikke forkert. En reparation kommer hurtigt til at koste det
samme som en ny skærm, og så er det jo stadig den gamle skærm som kan
risikere at gå i stykker igen. Køber du i stedet en ny skærm får du et bedre
produkt, samt en frisk garanti som normalt er på 3 år.
Prøv i første omgang at se om skæmkablet sidder ordentligt fast i stikket på
pc'en.

> Min skærm er en LG -702 B.

Er det sådan en gammeldags CRT skærm? Der er typisk 3 års garanti på den
slags, så prøv evt. at kontakte LG på telefon 80 88 76 87 - de burde ud fra
serienummeret kunne svare på, om din skærm stadig er dækket af garanti.
Alternativt koster en tilsvarende CRT-skærm ca 1000 kr. og 17" fladskærme
fra ca. 1300,-

--
Esben

Fra : Peter T.

Dato : 02-09-06 10:35

Lene udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> repereret (jeg bor midt mellem Holstebro og Herning) og hvis jeg skal
> ha en ny, hvad mærke skal jeg så gå efter?? (pris ved nykøb helst ikke

Ofte kan det også være en leder i vga-kablet, der er knækket eller der er
løs forbindelse i stikket på grafikkortet. Har du prøvet med en anden
monitor eller/og andet vga-kabel?

Men ellers. Hvis du kender en, som er nogenlunde ferm med en loddekolbe,
kan vedkommende skifte stikket.

> --------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 1678 spam-mails
> Hent en gratis SPAMfighter her.

Spamfighter spammer.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win