Ny 40 GB 400'BB Western Digital problem
Fra : Søren Houen

Dato : 21-06-01 10:05

Min computer:
Aopen bundkort AX59 /M
Harddisk: IBM deskstar 8,4 GB
CPU, AMD K6 II 333 Mhz
320 MB PC100 RAM

Jeg har købt en ny harddisk:

40 GB Western Digital 400BB

som jeg gerne vil have til at køre som primary slave, men jeg kan simpelthen
ikke få min computer til at anerkende den. Når ny HD er sat til, stopper
computeren midt i opstarten - efter den har "fundet" IDE secondary master,
som er en brænder.

Min bios' Auto IDE HD detection kan ikke finde den nye harddisk.

Når jeg sætter primary master til "none" starter computeren op som vanligt.

Jeg mener at have indstillet "det" bag på drevene, så det passer. Min IBM er
master og den anden er indstillet til Dual Slave. Jeg har også prøvet med ny
HD som eneste og stillet til master, men det betød samme problem.

Er der nogen der har en løsning? Hvornår ved man, om en HD er defekt eller
om det er systemet der er mærkeligt? Jeg har på intet tidspunkt fået nogen
respons fra den nye HD.

På forhånd tak

Søren Houen

Fra : Peter Rinder

Dato : 21-06-01 10:11

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men jeg satte min til cable select og
så virkede den. Kører dog med den som eneste HD.

/Peter

Fra : Søren Houen

Dato : 21-06-01 11:02

Det hjalp desværre ikke. Men tak for indsatsen.

Andre løsninger?

/Søren

Fra : René Jensen

Dato : 21-06-01 13:20

"Søren Houen" wrote:
> [...]
> computeren midt i opstarten - efter den har "fundet" IDE secondary master,

Prøv evt. at tage alt strøm og IDE kabler fra dine nuværende enheder.
Herefter tilslutter du kun din nye Western Digital disk til den primære
IDE controller som master, og se om BIOS kan finde drevet. Virker det,
så prøv at koble din IBM på controlleren, som master og Western Digital
som slave. Der er ingen grund til at tilslutte din brænder til
controlleren, så længe du ikke kan få de to harddiske (IBM'eren og
Western Digtial'en) til at enes på den primære IDE controller.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : JLL

Dato : 21-06-01 20:35

Se her http://www.aopen.com/tech/download/manual/mb/pentium.htm

Fra : --==BMF==--

Dato : 22-06-01 08:25

Jeg har lige haft samme problem, med en Seagate U5 40 Gb og et Chaintech mb
m. 400 mhz processor. Bios ville ikke acceptere disken. Men efter en bios
opdatering kørte det hele!!

--
REMOVE NOSPAM TO GET EMAIL

Fra : Søren Houen

Dato : 23-06-01 16:21

Jeg takker for alle de hjælpsomme svar. En bios-opdatering hjalp.

/Søren