Workspace i program
Fra : Torben Friis

Dato : 21-06-01 08:13

Hej.

Er der nogen der ved hvordan man laver et workspace i et delphi program?

Jeg vil gerne have at man kan lave nogle vinduer, som 'flyder' rundt i ens
program, men ikke går ud over kanten på hovedformen. Sådan ala Word/Excel,
hvor man har flere vinduer åbne på en gang, side om side, eller maksimeret..

Håber der er en der har et forslag, da det ser dumt ud med en masse forme,
som flyder på skærmen:..

/Torben

Fra : Torben Friis

Dato : 21-06-01 08:56

> Er der nogen der ved hvordan man laver et workspace i et delphi program?

Fandt det selv efter lidt tid. FormStyle skal være fsMDIForm.

/Torben

Fra : Ken Madsen

Dato : 21-06-01 09:29

Det lyder som om du vil lave en MDI applikation, Dog er Microsoft selv ved
at gå væk fra den slags ting.

Ken

Fra : Claus Christiansen

Dato : 21-06-01 10:21

"Ken Madsen" <kenhvm@hotmail.com> wrote in message
> Det lyder som om du vil lave en MDI applikation, Dog er Microsoft selv ved
> at gå væk fra den slags ting.

Det har de så vidt vides været længe, ikke at de nødvendigvis ikke har noget
der ser ud på samme måde, men det er AFAIK deres "egen" implementation og
ikke lavet via deres MDI-API.

Claus
--
Claus Christiansen, TeamD member <cch@unipeople.dk>

Pythia: http://www.pythia.dk/
Personal: http://www.bigfoot.com/~kruc
============================================-------------------------
"Computers are useless. They can only give you answers."
-- Pablo Picasso (1881-1973)

Fra : Christian Iversen

Dato : 21-06-01 19:50

> Det lyder som om du vil lave en MDI applikation, Dog er Microsoft selv ved
> at gå væk fra den slags ting.

Og samtidig ved at gå tilbage til det

SVJV, kan man selv vælge i Office XP.

--