mysql og telnet
Fra : Anders Hansen

Dato : 21-06-01 06:09

Hejsa
Jeg har lige installeret mysql på min maskine (win 2000 pro) samt myodbc.
Jeg sad så og bøvlede lidt med at connecte til serveren via telnet fra en
anden pc. Jeg fik aldrig skabt en forbindelse, men det kan man vel? Hvad
skal jeg gøre???

MVH/Anders

Fra : James Olsen

Dato : 21-06-01 07:19

"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> wrote in message
> [...]
> anden pc. Jeg fik aldrig skabt en forbindelse, men det kan man vel? Hvad

Man telnet'er ikke windows-bokse - så nej det kan du ikke.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 21-06-01 08:43

"James Olsen" <james_olsen@vip.cybercity.dk> wrote:

> "Anders Hansen" <isl45662@image.dk> wrote in message
>
> Man telnet'er ikke windows-bokse - så nej det kan du ikke.

Det kan man da godt? der er noget telnet server halløj under
administrative tools i control panelet. Tror bere ikke dette er det
rigtige sted at diskutere det. Alternativt installer opensshd (cygwin.com)

men du behøver jo heller ikke connecte til maskinen for at få adgang
til mysql du kan jo bare bruge -h parameret?

--
Henrik Hansen

Fra : Anders Hansen

Dato : 21-06-01 15:03

når jeg fra en dosprompt kører kommandoen:
telnet remotehost 3306
får jeg følgende tilbage:

+
3.23.38-ntB\*YdjgH?

Ligemeget hvad jeg så skriver får jeg at vide, at der har været et bad
handshake? Jeg går udfra det har noget med sikkerhed at gøre (SSH), men jeg
ved ikke hvordan jeg løser problemet?

Håber I kan hjælpe
/Anders

Fra : Henrik Hansen

Dato : 21-06-01 15:17

"Anders Hansen" <isl45662@image.dk> wrote:

> når jeg fra en dosprompt kører kommandoen:
> telnet remotehost 3306
> får jeg følgende tilbage:

Så vidt jeg ved kan man ikke telnette til en mysql server, hvad er det
du prøver på? hvis det er en prompt du vil have skal du bare lade
porten på remote serveren være 23 i stedet for mysql's port.

--
Henrik Hansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 15:26

On Thu, 21 Jun 2001 16:02:56 +0200, "Anders Hansen"
<isl45662@image.dk> wrote:

>når jeg fra en dosprompt kører kommandoen:
> telnet remotehost 3306
>får jeg følgende tilbage:
>
> +
> 3.23.38-ntB\*YdjgH?

Yep, det ser fint ud.

>Ligemeget hvad jeg så skriver får jeg at vide, at der har været et bad
>handshake? Jeg går udfra det har noget med sikkerhed at gøre (SSH), men jeg
>ved ikke hvordan jeg løser problemet?

Du kan ikke telnette direkte til en mysql-server og fyre kommandoer
af. Du skal have en form for mysql-klient. Fx:

http://odbc.trc.dk/?4#ops

--
- Pede
Professionel nørd