bogførings-spørgsmål...
Fra : Zacho

Dato : 21-06-01 06:04

Jeg har en fast intenet-forbindelse til 349,- kr. om måneden inkl. moms...
Hvis man f.eks. bruger den 50% til erhverv og 50% til privat,
hvordan bogføres dette så...?

Vedlægges fakturen på de 349,- inkl. moms i regnskabet, og bogføres
som 174,50 inkl. moms eller.. ?

På forhånd tak...

- zacho

Fra : cfs6621

Dato : 21-06-01 07:44

hvis du har din virksomhed i forbindelse med din private bolig, så er hele
udgiften privat.

Det er skattemæssigt sådan at HELE abonnementsudgiften +kr 1445+moms pr. år
udgør den private andel. Og så vidt jeg ved, så er udgiften til ADSL et
abonnement med frit forbrug.

mvh René I. Petersen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 21-06-01 07:48

"cfs6621" <cfs6621@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er skattemæssigt sådan at HELE abonnementsudgiften +kr 1445+moms pr.
år
> udgør den private andel. Og så vidt jeg ved, så er udgiften til ADSL et
> abonnement med frit forbrug.

Man må igen tage sig til hovedet. Som enkelmandsvirksomhed må dette næsten
føles som *ren* chikane.

Her tænkes specielt på IT-folkene.

mvh
Bjørn

Fra : Palle B

Dato : 22-06-01 10:06

> år

Er du sikker?
Jeg har et enkeltmands IT-firma. Skattevæsenet har godkendt en privat andel
af Internet opkobling på 10% af udgiften.

mvh. Palle

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 24-06-01 12:25

Hejsa..

Ved en revision af mit regnskab har den lokale skattemyndighed godkendt at 5
eller 10 % er privat, og den øvrige andel erhvervsmæssig.

Så fat mod, frem med hagen og kræv din ret!! :)

/Kasper

Fra : Knud Berggreen

Dato : 21-06-01 19:26

In <9gs5an$m17$1@news.inet.tele.dk>, on 06/21/2001
at 08:47 AM, "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@post3.tele.dk> said:

> [...]

>KLIP

>år
>>

>Man må igen tage sig til hovedet. Som enkelmandsvirksomhed må dette

Jeg spekulerer på om det egentlig er korrekt eller om cfs6621 opfatter det
som en telefonomkostning? Selv om ydelsen leveres af TDC så er det jo
ikke telefoni. Er der nogen afgørelse som bekræfter påstanden?

/Knud

Fra : Erik G Christensen

Dato : 21-06-01 19:53

Knud Berggreen wrote:

> [...]

Det er nu ikke helt rigtig, -er det samlede forbrug under kr 1445 eller
kun lidt over, kan der foretages en fordeling af forbruget.

> Jeg spekulerer på om det egentlig er korrekt eller om cfs6621 opfatter det
> som en telefonomkostning? Selv om ydelsen leveres af TDC så er det jo
> ikke telefoni. Er der nogen afgørelse som bekræfter påstanden?

Der er ikke mig bekendt afgørelser på dette områder, herunder om
internetopkopling går ind under telefon udgifter.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Lars Hult

Dato : 22-06-01 10:31

Er ? ikke om det snarere er en It-udgift end en tlf omkostning.
Er adsl telefoni ???
Der bruges jo bare de samme kabler som til tlf.

Nogen der ved om der er nogen afgørelser på det område.

hilsen Lars

Fra : Erik G Christensen

Dato : 22-06-01 22:11

Lars Hult wrote:

> Nogen der ved om der er nogen afgørelser på det område.

Læser du ikke foregående indlæg ?
og venligst -
citer - klip det ud, du svarer på,
det hjælper vi andre.