Parkeringsbøde...
Fra : Zacho

Dato : 21-06-01 05:57

Hvordan er det nu lige det er med parkeringsbøder...
Er der fuldt fradrag eller...??

På forhånd tak...

- Zacho

Fra : cfs6621

Dato : 21-06-01 07:45

ingen fradrag !

Fra : Kurt Jacobsen

Dato : 21-06-01 07:45

Der er vist desværre intet fradrag for parkeringsbøder..

Mvh. Kurt Jacobsen
http://botanicare.dk/reklame

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 21-06-01 08:26

"Zacho" <zacho@REMOVEmail.tele.dk> wrote in message
> Hvordan er det nu lige det er med parkeringsbøder...
> Er der fuldt fradrag eller...??

Intet fradrag da denne udgift ikke har relation til
indkomsterhvervelsen, jf Statsskattelovens § 6 litra a.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 25-06-01 01:22

Det er jeg nu ikke sikker på.
For det første er det ikke en bøde, men alene en afgift. Hvis det sker i
forbindelse med f.eks. kundebesøg, mener jeg der er fradrag, da det er en
afgift i forbindelse med erhvervelse af indkomsten, og erstatter en alm.
parkeringsudgift, der selvfølgelig er fuld fradrag for.

Hvis det er Politiet der udskriver en bøde, for ulovlig parkering, er der
derimod ikke fradrag.

Mvh.

Jørgen Elsted Madsen

"Peter Grauslund Christensen" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en