Alarm fra T Hansen
Fra : Brian Ipsen

Dato : 21-06-01 05:53

Hej!

Er der nogen her, der har erfaringer med den alarm, som T Hansen har
(best. no. 93650825) ?? Efter en eller flere personer åbenbart har
forsøgt at bryde rat/styr-låsen op på min Yamaha BW's NG (styret var i
hvert fald ikke i "lige position" længere, og jag kan mærke, at der er
mere "slør" med låsen på nu) overvejer jeg kraftigt at sætte noget på,
som kan tiltrække opmærksomhed, såfremt sådanne nogle spader igen vil
forsøge sig....
Forsøg på tyveri som ovenstående - dækkes det normalt af en kasko ??
Jeg vil vove at påstå, at det rør til styret, som bliver låst af
rat/styr-låsen har lidt en eller anden form for skade, hvilket
sandsynligvis har forringet sikkerheden i at låse styret på maskinen -
og måske burde skiftes ud.... Er der nogen, der har erfaringer på
området ?

/Brian

Fra : Kristian

Dato : 21-06-01 08:45

Alle former for hærværk, skader eller tyverier dækkes. Den skal bare min.
være låst med styrlås ved tyverier!

Fra : Thomas Bie

Dato : 21-06-01 10:30

Alarmen fra T-hansen til 499,- virker fint!!! I hvert fald på en Yamaha Jog
C...

--
Hilsen Thomas Bie
Kristian <tkristianhansen@ofir.dk> skrev i en

Fra : Brian Ipsen

Dato : 21-06-01 17:59

On Thu, 21 Jun 2001 11:30:21 +0200, "Thomas Bie"
<Thomasbie@hotmail.com> wrote:

>Alarmen fra T-hansen til 499,- virker fint!!! I hvert fald på en Yamaha Jog
>C...

Hmm... Der er vel ikke indbygget start-spærre ?? Så ville den jo være
optimal - Alarmgivning, foregår den fra selve alarmen, eller
anvender den hornet ??

/Brian

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-06-01 09:35

Den fungerer på følgende måde:

Når alarmen er slået til, og man rører ved knallerten, så kommer der først
en advarsel på 5 sek. og hvis man så rører den igen inden for 15 sek, så går
den igang, jeg ved ikke helt hvor længe men _længe_....

Hvis alarmen er slået til, og man sætter nøglen i og drejer den, så går
alarmen straks igang.

Og det foregår ikke gennem dyt-hornet, men den medfølgende sirene, som
larmer _noget_ mere end det orogonale dyt-horn.

Og så er der osse lige den smarte ting, at du kan starte den med
fjernbetjening, og det er jo meget smart, hvis man f.eks. gerne lige vil
varme den op før man kører....

Du skal bare lige vide, at den manual, der følger med fra t.hansen er lige
til at smide væk... du kan ikke bruge den til en skid! Så derfor er den ikke
så nem at montere, men man skal bare prøve sig lidt frem, så kommer det til
sidst efter et par sprungne sikringer...

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Ronald Benson

Dato : 11-01-02 21:42

Er de gode. nogle siger at de slidder meget på batteriet.
Jeg har tænkt mig at købe en alarm hos t hansen

Fra : Kasper Hauge

Dato : 12-01-02 14:30

de er gode....men det kommer jo også lidt an på hvad tun du har på, og hvor
meget strøm