MS Windows
briani 27239
Skal pludselig engive password XP sp1
Fra : Nederbasse

Dato : 31-08-06 22:19

Hejsa

Jeg har lige geninstalleret en gammel pc med XP sp1 og da den blev startet
op første gang skulle jeg angive et admin pass, jeg har ikke lavet et
password eller en admin konto
Hvordan kommer jeg omkring dette password og hvorfor kommer det ?

LarsN
--
<LarsN />
www.neder.dk

Fra : emj

Dato : 31-08-06 22:36

Nederbasse skrev:

>Hvordan kommer jeg omkring dette password og hvorfor kommer det ?
Prøv at taste ENTER

Hilsen emj

Fra : Nederbasse

Dato : 01-09-06 09:06

"emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at taste ENTER
>
> Hilsen emj

Har prøvet -no go

Lars

Fra : Hans

Dato : 01-09-06 22:28

"emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at taste ENTER
>
> Hilsen emj

Det er utroligt, hvad emj har svar på.

Fra : hcma

Dato : 01-09-06 10:41

"Nederbasse" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> password eller en admin konto
> Hvordan kommer jeg omkring dette password og hvorfor kommer det ?

du kan da bare slette log-on-scriptet:
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48
m v h
hcma/-

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-09-06 11:12

hcma wrote:
> "Nederbasse" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse

> du kan da bare slette log-on-scriptet:
> http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no48

Det kræver naturligvis bare han kan komme ind på maskinen til at starte med.

Og hvad hulen har det lige med et logon script at gøre?

Fra : Claus Albæk

Dato : 01-09-06 11:30

Robert Eriksen wrote:

> Og hvad hulen har det lige med et logon script at gøre?

brug ERD commander eller lign. kig evt. på winternals.com

Fra : Nederbasse

Dato : 01-09-06 12:37

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> brug ERD commander eller lign. kig evt. på winternals.com

Prøver ERD commander hvis jeg kan finde et sted at dl programmet

Men hvor kommer passwordet fra ?
Jeg har installeret over 100 pc'er med XP og har aldrig set en logon box jeg
ikke har bedt om.
Der er et internt modem i maskinen, kan det have noget med en logon box at
gøre?

Lars

Fra : Knud S.

Dato : 01-09-06 16:58

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse news:44f81b5e$0$75039$14726298@news.sunsite.dk...

> "Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Prøver ERD commander hvis jeg kan finde et sted at dl programmet
>
> Men hvor kommer passwordet fra ?

Der er mange der døjer med det i øjeblikket er mit indtryk - har selv
2 i bekendtskabskredsen - jeg ved ikke lige hvad MS har haft gang i.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-09-06 12:40

Claus Albæk wrote:

> brug ERD commander eller lign. kig evt. på winternals.com

Nu var det så ikke mig der havde problemet.

"Nederbasse" kunne også kigge i tråden "XP har pludselig kodeord"
startet af Kent den 29/8 kl 13:52.
Der er et par løsningsforslag.