At skabe en variabel MED asp?
Fra : Peter Nielsen

Dato : 31-08-06 00:58

Ja ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det... men i bund og grund vil
jeg egentlig gerne kunne gøre sådan her:

Navne "Peter,Malene,Johnny,Tanja"
ArrNavne = Split(Navne,",")

For X = 1 To 4
Navn_X = ArrNavne(X)
Next

Hvis i forstår... Altså Navn_X bliver til Navn_1 Navn_2 osv... Men kan det
lade sig gøre at man kan kreere sin egen variabelnavn med asp... eller skal
det gøres manuelt?

Skal selvfølgelig ikke bruge det til noget så enkelt, så kunne jeg nok finde
en anden måde til det

Håber virkelig i kan hjælpe.. kan være jeg får en helt ny måde at se på det
her på

MVH
Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 31-08-06 17:55

On Thu, 31 Aug 2006 01:57:43 +0200, "Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk>
wrote:

>Ja ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det... men i bund og grund vil
>jeg egentlig gerne kunne gøre sådan her:

> [...]

<%
Option Explicit
Dim strNavne, arrNavne, x, y
strNavne = "Peter,Malene,Johnny,Tanja"
arrNavne = Split(strNavne,",")

For x = 0 To 3
   ' Execute("Dim Navn_" & x)
   y = ArrNavne(x)
Execute("Navn_" & x & " = y")
Next

For x = 0 To 3
   Response.Write Eval("Navn_" & x) & "<br>" & vbcrlf
Next
%>

Som du kan se, har jeg udkommenteret Dim-linien. Den ser ikke ud til
at være nødvendig, når man opretter variablen med Execute.
OBS: Husk Arrays er nul-nummererede

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Peter Nielsen

Dato : 06-09-06 23:49

> <%
> Option Explicit
> Dim strNavne, arrNavne, x, y
> strNavne = "Peter,Malene,Johnny,Tanja"
> arrNavne = Split(strNavne,",")

> For x = 0 To 3
> y = ArrNavne(x)
> Execute("Navn_" & x & " = y")
> Next

Har aldrig hørt om Execute på den måde der før... den gør simpelthen bare
det at man kan kreere sin egen ASP linie eller hvordan det skal siges?
Og så kan den exekvere den ?

> For x = 0 To 3
> Response.Write Eval("Navn_" & x) & "<br>" & vbcrlf
> Next
> %>

Men hvad gør Eval så? Det har heller aldrig hørt om nemlig?!

> Som du kan se, har jeg udkommenteret Dim-linien. Den ser ikke ud til
> at være nødvendig, når man opretter variablen med Execute.
> OBS: Husk Arrays er nul-nummererede

Ja ved godt at det starter ved 0, så jeg sætter altid en snyder ind i
starten så jeg kan starte ved 1.. hehe.. gør det mere overskuligt .. for mig
i hvert fald

Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-09-06 01:08

On Thu, 7 Sep 2006 00:49:06 +0200, "Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk>
wrote:

>Har aldrig hørt om Execute på den måde der før... den gør simpelthen bare
>det at man kan kreere sin egen ASP linie eller hvordan det skal siges?
>Og så kan den exekvere den ?

Ja, man opbygger kommandoen som en tekststreng og ekskverer den.
Er så vidt jeg ved med i VBScript fra ver. 5.

>Men hvad gør Eval så? Det har heller aldrig hørt om nemlig?!

Jeg er heller ikke for stiv i forskellen, men så vidt jeg har
forstået, så leverer Eval et "output", hvilket Execute ikke gør (lidt
ligesom forskellen på en Function og en Sub).
Altså:
x = Eval(etellerandet)
x = myFunction(maaske_etellerandet)

Man kan (formentlig) også se forskellen med:
x = 5
y = 3

- så vil:
z = Eval("x = y")
returnere False

mens:
Execute("x = y")
vil sætte x til værdien for y (= 3)

Hvis jeg altså har forstået det rigtigt!

Måske nogle af programmør-hajerne kan afklare?

NB: For at gøre det ekstra sjovt er der også en ExecuteGlobal
<snip>

>Ja ved godt at det starter ved 0, så jeg sætter altid en snyder ind i
>starten så jeg kan starte ved 1.. hehe..

Så skulle den vist have heddet:
strNavne = ",Peter,Malene,Johnny,Tanja"

>gør det mere overskuligt .. for mig i hvert fald

Smag og behag :)

Fik du det i øvrigt til at virke?

Mvh. Jørn

--