/ Forside / Interesser / Dyr / Fisk / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fisk
#NavnPoint
dova 6715
molokyle 2545
Cirkeline.. 2256
dabj 1816
granner01 954
redtop 942
Troldepige 930
PARKENSS 926
pallebhan.. 741
10  Gennie 710
Ukendt Malawi
Fra : Aardvark


Dato : 20-06-01 15:54

Jeg har købt 3 stk blå Malawi-cichlider....og...jeg aner simpelthen ikke
hvad for en art det er !

Jeg har postet billeder i dk.binaer under 'ukendt Malawi', og håber at nogen
kender denne fisk.

Fiskene er isblå, den største af dem har svagt mærke...'pletter'. De er ca
4-5 cm lange.

/Brian



 
 
Aardvark (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 20-06-01 15:55

der skulle stå...MØRKE pletter...

/Brian

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
news:9gqdbb$2rvf$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har købt 3 stk blå Malawi-cichlider....og...jeg aner simpelthen ikke
> hvad for en art det er !
>
> Jeg har postet billeder i dk.binaer under 'ukendt Malawi', og håber at
nogen
> kender denne fisk.
>
> Fiskene er isblå, den største af dem har svagt mærke...'pletter'. De er ca
> 4-5 cm lange.
>
> /Brian
>
>



Silverflame (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Silverflame


Dato : 20-06-01 21:03

Det kunne godt ligne en Labeotropheus trewavasae... men det er lidt svært
at se. Billederne er jo ikke så skarpe. Kan du evt. lægge nogle lidt bedre
billeder ud?
MVH SF



Silverflame (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Silverflame


Dato : 20-06-01 21:06

Har den en næse-lignende snude? Det er ikke lige til at se på billedet...

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9gr03e$n10$1@news.cybercity.dk...
> Det kunne godt ligne en Labeotropheus trewavasae... men det er lidt svært
> at se. Billederne er jo ikke så skarpe. Kan du evt. lægge nogle lidt bedre
> billeder ud?
> MVH SF
>
>



Aardvark (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 20-06-01 21:58

Nej, afrundet...a la Mbuna....Pseudotropheus
Det jeg fik at vide, var, at de ikke blev meget større...alle 'Golden
Spec'...dvs max 10 cm.
Normalt bliver PS.'ere jo 15 cm +

De er Is-blå....med svage mørke pletter..især den jeg formoder er en han...

Jeg kan prøve med skarpere, men der er utroligt svært, da de konstant er i
bevægelse..derfor de 'forstyrrede' billder....har ikke en
super-DigiCam..bare et billig et...

/Brian


"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9gr08d$n5p$1@news.cybercity.dk...
> Har den en næse-lignende snude? Det er ikke lige til at se på billedet...
>
> "Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9gr03e$n10$1@news.cybercity.dk...
> > Det kunne godt ligne en Labeotropheus trewavasae... men det er lidt
svært
> > at se. Billederne er jo ikke så skarpe. Kan du evt. lægge nogle lidt
bedre
> > billeder ud?
> > MVH SF
> >
> >
>
>



Renate Jacobsen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Renate Jacobsen


Dato : 21-06-01 06:25


"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
news:9gr2m8$rhd$1@news.cybercity.dk...
> Nej, afrundet...a la Mbuna....Pseudotropheus
> Det jeg fik at vide, var, at de ikke blev meget større...alle 'Golden
> Spec'...dvs max 10 cm.

Hej Brian
Jeg har ikke et kvalificeret gæt, men hvorfor kunne du få at vide, at de
ikke blev meget større, når manden der solgte dig dem ikke kunne fortælle
hvilken art? Lyder i mine ører mystisk.

> Normalt bliver PS.'ere jo 15 cm +

En sandhed med modifikationer.......Hvad med saulosi og lombardoi, bare for
at nævne et par stykker.

Håber du finder ud af, hvad det er du har købt, og ikke ender med at må
erkende at det er en "cirkusfisk" du har erhvervet dig. :-/

Mvh Renate



Aardvark (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 20-06-01 21:59

Har selv 'Back 2 Nature' bogen om Malawi'er...kan sgutte finde dem i dén.

Men men...kan jo være det er ung fisk..fik dog fortalt at det var 1,2...dvs
1 han 2 hunner...og jeg stoler meget på min fiske-pusher...om ikke andet må
jeg bede ham om at ringe til leverandøren (som var én der solgte ud af alle
sine avls-par...)

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9gr08d$n5p$1@news.cybercity.dk...
> Har den en næse-lignende snude? Det er ikke lige til at se på billedet...
>
> "Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9gr03e$n10$1@news.cybercity.dk...
> > Det kunne godt ligne en Labeotropheus trewavasae... men det er lidt
svært
> > at se. Billederne er jo ikke så skarpe. Kan du evt. lægge nogle lidt
bedre
> > billeder ud?
> > MVH SF
> >
> >
>
>



Svein Tore Sølvik (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Svein Tore Sølvik


Dato : 20-06-01 22:24

On Wed, 20 Jun 2001 16:53:35 +0200, "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk>
wrote:

>Jeg har købt 3 stk blå Malawi-cichlider....og...jeg aner simpelthen ikke
>hvad for en art det er !
>
>Jeg har postet billeder i dk.binaer under 'ukendt Malawi', og håber at nogen
>kender denne fisk.
>
>Fiskene er isblå, den største af dem har svagt mærke...'pletter'. De er ca
>4-5 cm lange.
>
>/Brian
>

Kan det være av typen Lombardoi?

Sitter med mobil-surfing på nett, så jeg kan ikke sjekke websiden..
Men søk på google.com etter lombardoi så finner du sider med gode
bilder..

Har fire av disse selv..
Hannen blir gul etterhvert, hunnene forblir blå.. litt aggressiv fisk,
men jeg liker de godt :)

Men jeg kan som sagt ta feil siden jeg ikke har sett bildene du har
postet.. :)

Aardvark (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 20-06-01 22:41

Kunne godt være denne..har lige slået den op....men er ikke sikker...der er
ting der adskiller den fra denne art...

/BRian

"Svein Tore Sølvik" <shazbot@mobilpost.com> skrev i en meddelelse
news:8u42jt89mk5pufjggfkn8k22st0n0rpa25@4ax.com...
> On Wed, 20 Jun 2001 16:53:35 +0200, "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk>
> wrote:
>
> >Jeg har købt 3 stk blå Malawi-cichlider....og...jeg aner simpelthen ikke
> >hvad for en art det er !
> >
> >Jeg har postet billeder i dk.binaer under 'ukendt Malawi', og håber at
nogen
> >kender denne fisk.
> >
> >Fiskene er isblå, den største af dem har svagt mærke...'pletter'. De er
ca
> >4-5 cm lange.
> >
> >/Brian
> >
>
> Kan det være av typen Lombardoi?
>
> Sitter med mobil-surfing på nett, så jeg kan ikke sjekke websiden..
> Men søk på google.com etter lombardoi så finner du sider med gode
> bilder..
>
> Har fire av disse selv..
> Hannen blir gul etterhvert, hunnene forblir blå.. litt aggressiv fisk,
> men jeg liker de godt :)
>
> Men jeg kan som sagt ta feil siden jeg ikke har sett bildene du har
> postet.. :)



Aardvark (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 20-06-01 23:04

Men har jeg ret i, at Lombardoi er...gul ?

/Brian

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
news:9gr56i$vis$1@news.cybercity.dk...
> Kunne godt være denne..har lige slået den op....men er ikke sikker...der
er
> ting der adskiller den fra denne art...
>
> /BRian
>
> "Svein Tore Sølvik" <shazbot@mobilpost.com> skrev i en meddelelse
> news:8u42jt89mk5pufjggfkn8k22st0n0rpa25@4ax.com...
> > On Wed, 20 Jun 2001 16:53:35 +0200, "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk>
> > wrote:
> >
> > >Jeg har købt 3 stk blå Malawi-cichlider....og...jeg aner simpelthen
ikke
> > >hvad for en art det er !
> > >
> > >Jeg har postet billeder i dk.binaer under 'ukendt Malawi', og håber at
> nogen
> > >kender denne fisk.
> > >
> > >Fiskene er isblå, den største af dem har svagt mærke...'pletter'. De er
> ca
> > >4-5 cm lange.
> > >
> > >/Brian
> > >
> >
> > Kan det være av typen Lombardoi?
> >
> > Sitter med mobil-surfing på nett, så jeg kan ikke sjekke websiden..
> > Men søk på google.com etter lombardoi så finner du sider med gode
> > bilder..
> >
> > Har fire av disse selv..
> > Hannen blir gul etterhvert, hunnene forblir blå.. litt aggressiv fisk,
> > men jeg liker de godt :)
> >
> > Men jeg kan som sagt ta feil siden jeg ikke har sett bildene du har
> > postet.. :)
>
>



Aardvark (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 20-06-01 23:07

Så lige en Lombardoi i blå-lig.....men det er IKKE den.
Ellers et godt bud.

/Brian

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
news:9gr6ii$11oj$1@news.cybercity.dk...
> Men har jeg ret i, at Lombardoi er...gul ?
>
> /Brian
>
> "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
> news:9gr56i$vis$1@news.cybercity.dk...
> > Kunne godt være denne..har lige slået den op....men er ikke sikker...der
> er
> > ting der adskiller den fra denne art...
> >
> > /BRian
> >
> > "Svein Tore Sølvik" <shazbot@mobilpost.com> skrev i en meddelelse
> > news:8u42jt89mk5pufjggfkn8k22st0n0rpa25@4ax.com...
> > > On Wed, 20 Jun 2001 16:53:35 +0200, "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk>
> > > wrote:
> > >
> > > >Jeg har købt 3 stk blå Malawi-cichlider....og...jeg aner simpelthen
> ikke
> > > >hvad for en art det er !
> > > >
> > > >Jeg har postet billeder i dk.binaer under 'ukendt Malawi', og håber
at
> > nogen
> > > >kender denne fisk.
> > > >
> > > >Fiskene er isblå, den største af dem har svagt mærke...'pletter'. De
er
> > ca
> > > >4-5 cm lange.
> > > >
> > > >/Brian
> > > >
> > >
> > > Kan det være av typen Lombardoi?
> > >
> > > Sitter med mobil-surfing på nett, så jeg kan ikke sjekke websiden..
> > > Men søk på google.com etter lombardoi så finner du sider med gode
> > > bilder..
> > >
> > > Har fire av disse selv..
> > > Hannen blir gul etterhvert, hunnene forblir blå.. litt aggressiv fisk,
> > > men jeg liker de godt :)
> > >
> > > Men jeg kan som sagt ta feil siden jeg ikke har sett bildene du har
> > > postet.. :)
> >
> >
>
>



Jan Boegh (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 21-06-01 08:20

"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> wrote in message
news:9gr6ii$11oj$1@news.cybercity.dk...

> Men har jeg ret i, at Lombardoi er...gul ?

Ja, hvis der er tale om voksne hanner. Hunnen og ungerne er blå.

mvh
Jan


Renate Jacobsen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Renate Jacobsen


Dato : 21-06-01 08:38


"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
news:9gs77f$noq$1@news.net.uni-c.dk...
> "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> wrote in message
> news:9gr6ii$11oj$1@news.cybercity.dk...
>
> > Men har jeg ret i, at Lombardoi er...gul ?
>
> Ja, hvis der er tale om voksne hanner. Hunnen og ungerne er blå.

Stribede (blå og hvid) for at være lidt krakilsk. Jeg "opdagede" nyligt
at mine lombardoi'er havde snydt mig og fået unger. Jeg havde godt nok
bemærket, at hun ikke spiste så meget, og var lidt mistænkelig. Pludselig
for 3 dage side kom der en enkelt unge til syne i akvariumet. Den ligner sin
mor, bare mindre.

Mvh Renate



Jan Boegh (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Jan Boegh


Dato : 21-06-01 20:00

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message
news:9gs889$2n4$1@news.inet.tele.dk...

> Stribede (blå og hvid) for at være lidt krakilsk.

Når vi nu _skal_ være lidt krakilske, så mørkeblå og lyseblå

vh
Jan


Aardvark (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 21-06-01 21:05

Må indrømme...meget imod min vilje...men....
Det er sgu nok ungfisk af Ps. Lombardoi....

Beklager mit vredesudbrud i går, men jeg følte mig trådt på...sorry Carsten.

PS. Kan altså stadig godt lide DEN bog... ;-D

/Brian


"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse
news:9gtg86$ilc$1@news.net.uni-c.dk...
> "Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message
> news:9gs889$2n4$1@news.inet.tele.dk...
>
> > Stribede (blå og hvid) for at være lidt krakilsk.
>
> Når vi nu _skal_ være lidt krakilske, så mørkeblå og lyseblå
>
> vh
> Jan
>



Renate Jacobsen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Renate Jacobsen


Dato : 21-06-01 21:16


"Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
news:9gtjul$1bet$1@news.cybercity.dk...
> Må indrømme...meget imod min vilje...men....
> Det er sgu nok ungfisk af Ps. Lombardoi....

Hej Brian

Tror nu roligt du kan stole på, at du har en sund vilje. Jeg er ret
sikke på at det *ikke* er Pseudotropheus lombardoi. ( Lægger lige et billede
i dk.binaer af mine som ungfisk...)

> Beklager mit vredesudbrud i går, men jeg følte mig trådt på...sorry
Carsten.

> PS. Kan altså stadig godt lide DEN bog... ;-D

Billederne er nu ogse helt fine.

Mvh. Renate







Aardvark (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 21-06-01 21:24

Ja...bruger den også, i princippet...kun til at genkende fisk...derefter
slår jeg op på nettet for at se beskrivelser osv osv osv...
Der findes nu dårligere bøger end denne...

/Brian

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
news:9gtkoe$s7m$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Aardvark" <aardvark@aardvark.dk> skrev i en meddelelse
> news:9gtjul$1bet$1@news.cybercity.dk...
> > Må indrømme...meget imod min vilje...men....
> > Det er sgu nok ungfisk af Ps. Lombardoi....
>
> Hej Brian
>
> Tror nu roligt du kan stole på, at du har en sund vilje. Jeg er ret
> sikke på at det *ikke* er Pseudotropheus lombardoi. ( Lægger lige et
billede
> i dk.binaer af mine som ungfisk...)
>
> > Beklager mit vredesudbrud i går, men jeg følte mig trådt på...sorry
> Carsten.
>
> > PS. Kan altså stadig godt lide DEN bog... ;-D
>
> Billederne er nu ogse helt fine.
>
> Mvh. Renate
>
>
>
>
>
>



Renate Jacobsen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Renate Jacobsen


Dato : 21-06-01 21:33

Har lige sendt billedet til dk.binear, men kan ikke selv se det. :-/ Nogen
der kan?

Mvh. Renate



Renate Jacobsen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Renate Jacobsen


Dato : 21-06-01 21:36


"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
news:9gtloe$2kp$1@news.inet.tele.dk...
> Har lige sendt billedet til dk.binear, men kan ikke selv se det. :-/ Nogen
> der kan?



Hmm, øv. Var lige lidt hurtig. Nu skulle det være der Brian

Mvh. Renate



Aardvark (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Aardvark


Dato : 21-06-01 22:16

Kanon billeder, Renate....!!!!!!

Men det er IKKE dem....mine er virkeligt IS-blå....4 cm lange....og med
svagt mørke pletter...lidt runde i hovedet...og ligner lidt Ps. som
type...reelt ligner de Labidochromis caeruleus (Golden Spec) lidt i form og
størrelse...dog somsagt med mere afrundet hovede.
Vil prøve at tage bedre billeder...men svært når de fiser rundt....de er
ikke helt faldet til ro endnu.

Men tak for indsatsen, Renate...jeg påskønner det meget ;-D

/Brian

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
news:9gtlsu$30o$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> news:9gtloe$2kp$1@news.inet.tele.dk...
> > Har lige sendt billedet til dk.binear, men kan ikke selv se det. :-/
Nogen
> > der kan?
>
>
>
> Hmm, øv. Var lige lidt hurtig. Nu skulle det være der Brian
>
> Mvh. Renate
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste