/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Udrykning af margen i Word97
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 20-06-01 15:48

En kollega skal skrive referat af et bestyrelsesmøde. Referatet er
opdelt i punkter i 2 niveauer. Til nogle punkter er der brug for at
markere at der følger bilag med. Dette skulle gerne gøres ved hjælp
af et bilagsmærke (./.) udrykket i forhold til venstremargen.

Hvordan gøres dette?

Eksempel:

(ses bedst med fastbreddeskrift)
1. Valg af referant
../. 2. Godkendelse af sidste referat - se bilag.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

 
 
Kurt B. Andersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 20-06-01 21:48


"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns90C6AAF32D36Ejcdmfdk@130.225.51.30...
> En kollega skal skrive referat af et bestyrelsesmøde. Referatet er
> opdelt i punkter i 2 niveauer. Til nogle punkter er der brug for at
> markere at der følger bilag med. Dette skulle gerne gøres ved hjælp
> af et bilagsmærke (./.) udrykket i forhold til venstremargen.
>
> Hvordan gøres dette?
>
> Eksempel:
>
> (ses bedst med fastbreddeskrift)
> 1. Valg af referant
> ./. 2. Godkendelse af sidste referat - se bilag.
>
> --
Jeg går ud fra, at der bruges automatisk punktopstilling. Så kan man f.eks.
indsætte en tekstboks, hvori man skriver sine bilagstegn. For at fjerne
boksen højreklikker man på den og vælger formater teksboks, hvorefter man
sætte liniefarven til at være "ingen".
Nok ikke særlig elegant, men det virker, da man kan placere tekstboksen lige
som man lyster.
Har man brug for det flere gange tager man bare en kopi af den 1. tekstboks
med indhold og sætter så ind.
Er det noget som sker meget ofte kan man evt. overveje at indspille det som
en makro med en genvejstast eller en knap på en værktøjslinie.

Kurt



Per Falkjær Jensen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Per Falkjær Jensen


Dato : 21-06-01 18:24

Netop denne form for opstillinger har jeg fundet at en tabelopstilling er
den mest enkle - hvor jeg også har bemærket at Word som standard ikke
sætter rammer om en tabel. I dit tilfælde ville det betyde at du starter
med at lave en tabel med 3 kolonner og 2 rækker. Du "tabber" blot videre,
at tabellen udvides med en ekstra række.
Denne anvendelse er også god, hvis man sender e-post, hvor man gerne vil
være sikker på, at formatet holdes, og man bruger Word som editor.
Mvh - Per

Jens Gyldenkærne Clausen <jc@dmf.dk> skrev i artiklen
<Xns90C6AAF32D36Ejcdmfdk@130.225.51.30>...
> En kollega skal skrive referat af et bestyrelsesmøde. Referatet er
> opdelt i punkter i 2 niveauer. Til nogle punkter er der brug for at
> markere at der følger bilag med. Dette skulle gerne gøres ved hjælp
> af et bilagsmærke (./.) udrykket i forhold til venstremargen.
>
> Hvordan gøres dette?
>
> Eksempel:
>
> (ses bedst med fastbreddeskrift)
> 1. Valg af referant
> ./. 2. Godkendelse af sidste referat - se bilag.
>
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408931
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste