Skift farve i tabelbaggrund ??
Fra : Troels Nielsen

Dato : 20-06-01 15:39

Jeg har nogle links i en tabel, men vil gerne gøre dem lidt mere
spændende at se på. Jeg har set på nogle sider at man
tabelbaggrunden til at skifte farve. Så er det lige hvorfor !!!

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Claus Pryds

Dato : 20-06-01 16:34

"Troels Nielsen" <troels_tnn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> - Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer
> - Understøtter HTML, CSS og søgemaskineoptimering

Brug css og lav en sammenhægnende selector på denne måde:

td.formatbg a:link
{
background-color: nornal farve i din td
}
td.formatbg a:visited
{
background-color: nornal farve i din td
}
td.formatbg a:hover
{
background-color: den farve du vil have i din td når musen føres over
td'en
}
td.formatbg a:active
{
background-color: nornal farve i din td
}

OBS: virker kun i IE

Skal det også virke i NN skal bruge en javascript rollover som laves på
baggrundsgrafik.

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Claus Pryds

Dato : 20-06-01 16:38

"Claus Pryds" <clarke@events.dk> wrote in message

> "Troels Nielsen" <troels_tnn@hotmail.com> wrote in message

[snip]

Gelmt lige at skrive
du skal kalde stylesheetet son en class i en td på denne måde
ikke have tekst i td'en</a></td>

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-06-01 17:39

Wed, 20 Jun 2001 14:39:15 +0000 (UTC), skrev Troels Nielsen
<troels_tnn@hotmail.com>:

>Jeg har nogle links i en tabel, men vil gerne gøre dem lidt mere
>spændende at se på. Jeg har set på nogle sider at man
>tabelbaggrunden til at skifte farve.

Du kan se det på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/tabel/tabelbaggrund1.htm>

Det er blot at højreklikke på siden og se koden,

>Så er det lige hvorfor !!!

Fordi nogen synes det ser godt ud?

med venlig hilsen
Knud