Hjælp til hjelmkøb
Fra : Henning Lund

Dato : 29-08-06 21:42

Faldt over denne hjelm
http://www.thansen.dk/products.asp?cid=60323&n=1662871992
nogen som har erfaring med hjelmen, er det noget skrammel eller
er den god nok?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Hagar

Dato : 29-08-06 23:41

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.thansen.dk/products.asp?cid=60323&n=1662871992
> nogen som har erfaring med hjelmen, er det noget skrammel eller er den god

Min knallertpusher siger man skal holde sig fra dem, de havde dem før i
tiden, men det er som du selv kommer ind på, noget skrammel. Hvis du kører
meget, og du vil have anti dug, vaskbart inderfor, og god plads til ørene,
så vil jeg helt klart anbefale en SHOIE hjelm. Kig på siden her
http://www.c-reinhardt.dk/Tilbehor/shoei.pdf#search=%22shoei%22 og spol til
bunden og se den sorte der hedder Raid2, det er sådan en jeg har nu, og den
er formidabel. Den koster lidt mere, men den er så absolut pengene værd, og
så er den med dobbelt D-ring.

Hagar

Fra : Henning Lund

Dato : 30-08-06 08:55

Hagar wrote:

> [...]
> sådan en jeg har nu, og den er formidabel. Den koster lidt
> mere, men den er så absolut pengene værd, og så er den med

Nu er det jo sådan at mange pushere ikke bryder sig særligt meget
om fru Hansen, så det er lidt svært at vurdere ud fra det svar,
det utrolige er bare, at den er sat ned til under kr 500.

Fra : Hagar

Dato : 30-08-06 10:11

> [...]
> Hansen, så det er lidt svært at vurdere ud fra det svar, det utrolige er
> bare, at den er sat ned til under kr 500.

Det med at der er mange pushere der ikke bryder sig om "fru Hansen" er vel
med god grund, jeg har set flere tilfælde af det der kommer der fra og er
monteret.
Jeg ved så ikke hvad det er han mener er forkert med de hjelme, men der må
vel være en grund til at priserne kan sænkes SÅ meget i forhold til
tidligere priser.

Hagar

Fra : Henning Lund

Dato : 30-08-06 18:59

Hagar wrote:

> [...]
> hjelme, men der må vel være en grund til at priserne kan
> sænkes SÅ meget i forhold til tidligere priser.

Ja deres sliddele hvad enten det er til scooter eller bil, er
under lavmålet.
Jeg har lige fået hvisket i øret andet steds fra, at der er to
som har haft hjelmene i over 1 år, og de er tilfredse, jeg vover
det ene øje og futter ned og prøver en på knolden på søndag.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 30-08-06 19:52

> Jeg har lige fået hvisket i øret andet steds fra, at der er to som har
> haft hjelmene i over 1 år, og de er tilfredse, jeg vover det ene øje og
> futter ned og prøver en på knolden på søndag.

Har de testet hjelmene i styrt?
Det mener jeg er den vigtigste test
Jeg vil ikke købe sikkerhedsudstyr hos th, min mening er, at de sælger bras.
mvh tp

Fra : Henning Lund

Dato : 30-08-06 19:58

Tonny Poulsen wrote:

> Har de testet hjelmene i styrt?
> Det mener jeg er den vigtigste test
> Jeg vil ikke købe sikkerhedsudstyr hos th, min mening er, at
> de sælger bras. mvh tp

Der må foreligge en godkendelse på hjelmen siden der står den er
godkendt til mc.

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 30-08-06 20:21

Der må foreligge en godkendelse på hjelmen siden der står den er
> godkendt til mc.

Self. har du ret, den er nok godkendt, men stadig vil jeg ikke handle hos
dem når det gælder liv og lem(mer)
en Ford ka må jo også bruges i trafikken, men stadigvæk vil jeg hellere køre
ind i en mur med en 18 tons lastvogn.
mvh tp

Fra : Martin Nielsen

Dato : 01-09-06 14:13

> en Ford ka må jo også bruges i trafikken, men stadigvæk vil jeg hellere
køre
> ind i en mur med en 18 tons lastvogn.

Nej det tror jeg ikke du vil...!

Fra : Jonas

Dato : 30-08-06 20:26

jeg mener at hvis de er godkendt så er det ligemeget hvor de kommer fra.
og det er jo heller ikke thansen selv som laver det, det er jo et firma som
gør. Men jeg kører med en hjelm fra thansen og de holder utrolig godt og det
gør næsten alle af mine venner også så jeg vil sige god for det.