MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Backup af komplet syem
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-08-06 14:50

Hej Gruppe

Nogen der kender et program der kan lave et image eller lign. af en
nyinstalleret maskine, således at når / hvis den bryder sammen kan man hente
dette image ind igen, og så er den tilbage fra start med en nyinstalleret
win XP.

Der er jo nogle producenter som bl.a. compaq der har denne mulighed

Hvad findes der er programmer til den slags?

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-08-06 14:56

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> skrev:

> [...]
>
> Der er jo nogle producenter som bl.a. compaq der har denne mulighed
>
> Hvad findes der er programmer til den slags?

Der findes nogle stykker. Acronis er der mange der sværger til.

http://www.acronis.com/promo/ATI/true-image-010.html?source=google&ad=ati&s_scid=acronis%20true%20image|623991677&gclid=CLaxvKmFhYcCFQyAQwodMU64Zw

Selv bruger jeg Norton Save and Restore (hed tidligere Norton Ghost).

http://www.symantec.com/home_homeoffice/products/overview.jsp?pcid=br&pvid=nsr

Mvh.

Karsten

Fra : John

Dato : 29-08-06 17:34

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er jo nogle producenter som bl.a. compaq der har denne mulighed
>
> Hvad findes der er programmer til den slags?

Jeg bruger: "Power Quest Image"
Det er bare helt fint, først opretter jeg en mappe "Kopi af C" på D:
dernæst en undermappe "Nr.1"
Efter et stykke tid (evt. programændringer) oprettes mappe Nr.2
Senere så mappe nr.3 og nr.1 bliver slettet.
Så hvis noget går galt, lægges PQI disken i og der bootes fra den, og
så er det bare at fortælle hvor kopien ligger og så går resten af sig selv.
Ved genstart er man tilbage som den var før.
God fornøjelse.
Hilsen John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-08-06 18:38

"John" <kispus@despammed.com> skrev:

> [...]
> Så hvis noget går galt, lægges PQI disken i og der bootes fra den, og
> så er det bare at fortælle hvor kopien ligger og så går resten af sig

Det er også ca. sådan jeg gør med Save and Restore. Selve spejlingen af
HDDen fylder selvfølgelig en del, men gendannelsespunkterne fylder ikke
meget, så jeg har punkter et par måneder tilbage. Jeg er blot lidt mere
paranoid, og skifter derfor med at spejle mellem mit D drev, og en ekstern
HDD. Desuden har jeg backup af mine vigtigste ting ud af huset, på X Drive.
http://www.xdrive.com/

Mvh.

Karsten

Fra : Knud S.

Dato : 29-08-06 21:10

"Karsten Jensen" <okokokokokok@invalid> skrev i en meddelelse news:44f47b86$0$84028$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> skifter derfor med at spejle mellem mit D drev, og en ekstern HDD. Desuden har jeg backup af mine vigtigste ting ud af

Power Quest Image er det ikke Drive Image som er solgt til Symantec
der har Ghost til formålet ? Jeg har selv brugt ver. 8 som er OK til
formålet.
I dag bruger jeg dog Acronis som er et godt alternativ og vist også
lettere at bruge end Ghost som jeg husker det i hvert fald :
http://www.acronis.com/

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 29-08-06 18:59

Tak for svarene til jer begge.

I mit tilfælde, er jeg ikke så bange for data, idet jeg kopiere dem over på
en anden HDD engang imellem.

Grunden til jeg vil lave en "spejling" (der lærte jeg et nyt ord) er at jeg
ikke orker at geninstallere fra bunden når der sker noget uventet. det tager
jo emmervæk en del tid at geninstallere programmer m.v.

Men jeg vil prøve mig lidt frem med de programmer i har anvist, endnu engang
tak

Mvh
JR

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Rado

Dato : 29-08-06 21:37

Image for Windows

http://www.terabyteunlimited.com/

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 31-08-06 10:29

"Jan Rasmussen" <jr@FjerNvejen-net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Der er jo nogle producenter som bl.a. compaq der har denne mulighed
>
> Hvad findes der er programmer til den slags?

Du har allerede fået nogle forslag, men jeg ville lige byde ind med, hvad
jeg bruger: DriveImage XML

-Michael.