/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Priser fra Sonofon på FWA.
Fra : Søren Blom


Dato : 20-06-01 12:44

hej

Så er der priser osv, på FWA fra Sonofon, kik på
http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=30668

--
Søren Blom
soren@blom.dk



 
 
Bjarke Andersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 20-06-01 12:59

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:9gq28r$k6m$1@news.inet.tele.dk...
> hej
>
> Så er der priser osv, på FWA fra Sonofon, kik på
> http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=30668

Yay, og det bliver uden fri trafik :)

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Søren Blom (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren Blom


Dato : 20-06-01 12:59

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev
> > Så er der priser osv, på FWA fra Sonofon, kik på
> > http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=30668
>
> Yay, og det bliver uden fri trafik :)
>
Hvad havde du ventet, ADSL var jo heller ikke med fri trafik i begyndelsen.

--
Søren Blom
soren@blom.dk




Bjarke Andersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 20-06-01 13:21

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:9gq34r$n0m$1@news.inet.tele.dk...
> Hvad havde du ventet, ADSL var jo heller ikke med fri trafik i
begyndelsen.

Nopes, men da ADSL kom på banen kendte man slet ikke flatrate i DK.

Idag er flatrate nærmest blevet en selvfølge for 24/7 opkoblede
forbindelser. Dermed syntes jeg det er "syndt" at Sonofon vil kvæle deres
produkt med betalt forbrug.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Henrik Aarfeldt (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 20-06-01 14:28


Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:9gq4c2$re2$1@news.inet.tele.dk...
>
>Dermed syntes jeg det er "syndt" at Sonofon vil kvæle deres
> produkt med betalt forbrug.

Til gengæld holder de nok længere end DIXAnet.....

Mvh haa.




Bjarke Andersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 20-06-01 13:38

"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message
news:LE0Y6.100$mW5.56335396@news.mobilixnet.dk...
> Til gengæld holder de nok længere end DIXAnet.....

Sikkert, der ligger jo en del mere kapital bag.

Men DixaNet's produkt er stadig noget der er en realitet.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Morten Boysen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 20-06-01 13:41

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:9gq5c5$29n$1@news.inet.tele.dk...
> Men DixaNet's produkt er stadig noget der er en realitet.

Hvor? Er der nogle installationer med Dixanet?


--
Morten Boysen



Bjarke Andersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 20-06-01 13:47

"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
news:9gq5je$hnd$1@sunsite.dk...
> Hvor? Er der nogle installationer med Dixanet?

Nopes, men konceptet er noget der holder. Det var TransNet's ikke.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Simon Skals (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 20-06-01 13:51

It seems Bjarke Andersen wrote:
>Nopes, men konceptet er noget der holder. Det var TransNet's ikke.

Hvordan definerer du at det "holder"? Flatrate telefoni og 2 Mbps
Internet for kr. 400,- pr. md. er dømt til at blive en
underskudsforretning.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Morten Boysen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 20-06-01 13:56

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
news:9gq5rm$40o$1@news.inet.tele.dk...
> > Hvor? Er der nogle installationer med Dixanet?
>
> Nopes, men konceptet er noget der holder. Det var TransNet's ikke.

Skal vi ikke lige vente med de konklusioner, til efter de er kommet
igang?


--
Morten Boysen



Andreas (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 20-06-01 21:19

On Wed, 20 Jun 2001 14:46:30 +0200, "Bjarke Andersen"
<bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>"Morten Boysen" <morten.boysen@aub.dk> wrote in message
>news:9gq5je$hnd$1@sunsite.dk...
>> Hvor? Er der nogle installationer med Dixanet?
>
>Nopes, men konceptet er noget der holder. Det var TransNet's ikke.
Det er jeg slet ikke sikker på at det er. Det kræver en hel del penge
at dribe den slags forretning - især på et marked der i forvejen er så
konkurrencepræget so internetadgang.

Skal man have en fornuftig drift så, skal der penge til både personale
og hardware.

Man kan f.eks ikke basere sin forreting på _meget_ billige
højhastighedsforbindelser hvis ikke, oppetiden er så tæt på 100% som
det nu kan lade sig gøre.

Og hvad med kundesupport - hvem vil vente i halve eller hele timer på
hjælp til opsætningen eller hvad ved jeg?

Der skal personale til den slags - og helst masser af det!

Det dur bare ikke uden kapital - der skal tjenes masser af penge og de
penge, kan kun komme et sted fra!

Med mindre firmaet har en meget kapitalstærk partner i ryggen - så kan
man da sikkert godt yde en god service på tilsætning, men hvor er
fidusen i det?

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Sten Gundersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Sten Gundersen


Dato : 20-06-01 22:01

Dixa.net forsøgsinstallation er på vej til ca 30 husstande i boligblok v.
Domus Vista (Valby)

--
Hilsen

Sten Gundersen




Simon Skals (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 21-06-01 17:37

It seems Sten Gundersen wrote:
>Dixa.net forsøgsinstallation er på vej til ca 30 husstande i boligblok v.
>Domus Vista (Valby)

På vej? Skulle produktet ikke lanceres til sommer?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Morten Boysen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Morten Boysen


Dato : 21-06-01 18:25

"Sten Gundersen" <sgufjernmig@snaps.dk> wrote in message
news:9gr30c$rts$1@news.cybercity.dk...
> Dixa.net forsøgsinstallation er på vej til ca 30 husstande i boligblok
v.
> Domus Vista (Valby)

Lad os vente til et produkt rent faktisk kommer i handelen. Man kan
hævde nok så meget om priser, hvis man ikke er begyndt at sælge det til
andre end et begrænset antal forsøgspersoner.



--
Morten Boysen




Simon Skals (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 20-06-01 13:50

It seems Bjarke Andersen wrote:
>Men DixaNet's produkt er stadig noget der er en realitet.

Skal vi ikke vente med at kalde det en realitet, indtil de får
etableret deres første kunde?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Andreas (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 20-06-01 21:19

On Wed, 20 Jun 2001 12:49:45 +0000 (UTC), Simon Skals <spam@gid.dk>
wrote:

>It seems Bjarke Andersen wrote:
>>Men DixaNet's produkt er stadig noget der er en realitet.
>
>Skal vi ikke vente med at kalde det en realitet, indtil de får
>etableret deres første kunde?
Eller hvad med at vente 12 eller 18 måneder og se, hvordan det går med
driften til den tid!

Er der en fornuftig indtjening som gør at, der er mulighed for
udviddelser - bedre support og hvad ved jeg.

Spændende bliver det ihvertfald

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Martin Andersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 20-06-01 13:45

"Installation for private kommer til at koste fra 399 kr,. til 750 kr. og
den månedlige afgift bliver fra 349 kr. og opefter alt efter, forbrug. 349
kr. dækker et forbug på 1000 MB pr. måned. "

349 kr for 1000 MB pr måned ?
Det er altså kun for dem der ikke kan få ADSL..

Martin.

Søren C. Fischer (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 20-06-01 13:58

"Martin Andersen" <maa.150@rsk.dk> skrev i en meddelelse
news:cq5qg9.f4q.ln@LinuxBox.rsk.dk...
> "Installation for private kommer til at koste fra 399 kr,. til 750 kr. og
> den månedlige afgift bliver fra 349 kr. og opefter alt efter, forbrug. 349
> kr. dækker et forbug på 1000 MB pr. måned. "
>
> 349 kr for 1000 MB pr måned ?
> Det er altså kun for dem der ikke kan få ADSL..

Og dem er vi mange af...


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as
....:::Errindlev:::...


Ivar Madsen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Ivar Madsen


Dato : 21-06-01 18:40

On Wed, 20 Jun 2001 14:57:37 +0200, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk> wrote:

>> 349 kr for 1000 MB pr måned ?
>> Det er altså kun for dem der ikke kan få ADSL..
>Og dem er vi mange af...

Men inden SonoFon kommer igang med FWA for private, så er ADSL meget
mere udbredt, både SonoFon og TDC siger at de vil nå ~95% af
hustandene, mon ikke at det er tæt på de samme 95% ?


Sten Hansen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Sten Hansen


Dato : 21-06-01 23:15

Thu, 21 Jun 2001 19:40:16 +0200, skrev Ivar Madsen:

>On Wed, 20 Jun 2001 14:57:37 +0200, "Søren C. Fischer"
><soren@fischer-streton.dk> wrote:
>
>>> 349 kr for 1000 MB pr måned ?
>>> Det er altså kun for dem der ikke kan få ADSL..
>>Og dem er vi mange af...
>
>Men inden SonoFon kommer igang med FWA for private, så er ADSL meget
>mere udbredt, både SonoFon og TDC siger at de vil nå ~95% af
>hustandene, mon ikke at det er tæt på de samme 95% ?

Måske, men Sonofon starter ude fra, dvs. i de tyndt befolkede egne, hvor
TDC først kommer sidst på året eller i begyndelsen af næste år.

Mht. 1000MB om måneden er det vel nok for de fleste, hvis de ikke skal
hente MP3 eller lign. tunge ting ned.

Jeg glæder mig, da den føste site i 3,5GHz-båndet skulle blive lige ved
siden af mig og btw. i løbet af efteråret bliver det muligt at koble
sine telefoner og mobilen på systemet også.

mvh
Sten Hansen

--
Min e-mailadresse er gyldig indtil jeg modtager spam
eller anden uønsket post.

Dennis Pedersen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Pedersen


Dato : 20-06-01 13:54


"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> wrote in message
news:LE0Y6.100$mW5.56335396@news.mobilixnet.dk...
>
> Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> news:9gq4c2$re2$1@news.inet.tele.dk...
> >
> >Dermed syntes jeg det er "syndt" at Sonofon vil kvæle deres
> > produkt med betalt forbrug.
>
> Til gengæld holder de nok længere end DIXAnet.....
>

Eller brendbåndbolaget for den sags skyld.

/Dennis



Heimo (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Heimo


Dato : 20-06-01 18:20


"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> skrev i en meddelelse
news:LE0Y6.100$mW5.56335396@news.mobilixnet.dk...
>
>
>
> Til gengæld holder de nok længere end DIXAnet.....
>
> Mvh haa.
Det må vi da håbe da det jo kunne gå hen og blive din nye arbejdsgiver
))
>
>



Henrik Aarfeldt (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 20-06-01 22:14


"Heimo" <gammon@city.dk> wrote in message
news:9gqpb6$cc9$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Til gengæld holder de nok længere end DIXAnet.....
> >
> Det må vi da håbe da det jo kunne gå hen og blive din nye
arbejdsgiver

[joke-mode-on]

Ihhh...er det allerede lækket, at Orange køber Sonofon ?

[joke-mode-off]

Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.



Heimo (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Heimo


Dato : 20-06-01 18:20


"Henrik Aarfeldt" <haa@orangedk.com> skrev i en meddelelse
news:LE0Y6.100$mW5.56335396@news.mobilixnet.dk...
>
>
>
> Til gengæld holder de nok længere end DIXAnet.....
>
> Mvh haa.
Det må vi da håbe da det jo kunne gå hen og blive din nye arbejdsgiver
))
>
>



Ole M. Madsen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Ole M. Madsen


Dato : 20-06-01 13:22

Hej,

> Hvad havde du ventet, ADSL var jo heller ikke med fri trafik i
begyndelsen.

Enig. Jeg tror der er ganske sund fornuft i at holde "flatraterne" væk til
at starte med.


--
Med venlig hilsen,

Ole M. Madsen
NE2 Konfig & FAQ -> http://www.turbine.dk/2601
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet.



Henning Birch (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Henning Birch


Dato : 20-06-01 13:24

Bjarke Andersen wrote:


> Yay, og det bliver uden fri trafik :)

Og rettet speciel mod kunder med mere end 500 ansatte.
"Det er hos erhvervsvirksomhederne at de store penge ligger, men de
private hustande er tilsætning"
Og så er det vel forståeligt at der skal betales efter forbrug.

--
M.Sc. Ph.D.-student (Chem. Eng.) Henning Birch, Department of Chemistry
Techn. Univ. of Denmark, Building 207, DK-2800 Kongens Lyngby
http://www.kemi.dtu.dk
Phone (+45) 4525 2317 Fax (+45) 4588 3136 Cellular (+45) 4057 7193
* Ovenstående er personlige holdninger og Universitetet kan ikke
drages til ansvar derfor. *

Bjarke Hansen (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-06-01 14:11


"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:9gq28r$k6m$1@news.inet.tele.dk...
> hej
>
> Så er der priser osv, på FWA fra Sonofon, kik på
> http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=30668

Hmm,, da ikke særligt gode nyheder:

>Den såkaldte 3,5 Ghz-licens begynder udrulning af nettet 1. august med en
dækning af 25 pct. af de danske hustande<

Øhh,, hvor blev der om løftet om 95 % dækning til private, allerede til
sommer??

>349 kr. dækker et forbug på 1000 MB pr. måned<

Er de bare lidt syge??

her en lille statistik over mit forbrug, på en 1024/256 Kbit adsl

Det man nu ikke gøre meget for at få de datamængder ned...

Period (Date) Download Upload Both Directions Dial-Up Time
13-06-2001 483,22 MB 18,22 MB 501,44 MB 3 hr 17 min
14-06-2001 749,90 MB 27,72 MB 777,61 MB 7 hr 48 min
15-06-2001 422,16 MB 62,71 MB 484,87 MB 8 hr 49 min
16-06-2001 909,59 MB 27,87 MB 937,46 MB 13 hr 3 min
17-06-2001 2,23 GB 403,75 MB 2,62 GB 20 hr 27 min
18-06-2001 460,56 MB 340,43 MB 800,98 MB 6 hr 30 min
19-06-2001 1,22 GB 36,85 MB 1,25 GB 16 hr 26 min
20-06-2001 4,65 MB 75,45 MB 80,11 MB 2 hr 13 min






Martin Højriis Krist~ (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-06-01 17:29

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse
news:9gq28r$k6m$1@news.inet.tele.dk...
> Så er der priser osv, på FWA fra Sonofon, kik på
> http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=30668

Ahh, jeg havde håbet de ville lave et koncept som Mobilix Mayday.
Sådan en box med en antenne man kunne hænge på væggen og en påskrift:
"Ved ADSL-nedbrud; knus glasset og tilslut strøm og cat5"

Og så ren forbrugstaksering eller tilsvarende.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Henrik Aarfeldt (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Aarfeldt


Dato : 20-06-01 22:12


"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com>
wrote in message news:9gqiuu$pvf$1@news.inet.tele.dk...
>
> Ahh, jeg havde håbet de ville lave et koncept som Mobilix
Mayday.
> Sådan en box med en antenne man kunne hænge på væggen og
en påskrift:
> "Ved ADSL-nedbrud; knus glasset og tilslut strøm og cat5"

Ja, de små fine Falck-kasser er glimrende til mange formål.

Den skal selvfølgelig udstyres med en udtrækkelig antenne
ala transistorradio.
Og så bør man have 2 kasser, sat op i fail-safe-cfg.

Mvh haa/orangedk.com/egen_mening.



Martin Højriis Krist~ (20-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-06-01 22:52

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
news:mh8Y6.197$Eh5.65424452@news.mobilixnet.dk...
> Ja, de små fine Falck-kasser er glimrende til mange formål.
> Den skal selvfølgelig udstyres med en udtrækkelig antenne
> ala transistorradio.

Nej, udfoldelig parabol ala paraply
(eller tager jeg fejl når jeg formoder at FWA bruger parabol?)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Tim Christensen (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Tim Christensen


Dato : 21-06-01 00:07


"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
news:9gr6sd$ot9$4@news.inet.tele.dk...

> Nej, udfoldelig parabol ala paraply
> (eller tager jeg fejl når jeg formoder at FWA bruger parabol?)
>
Du tager fejl FWA bruger en antenne, som der står på fx.

http://www.nortelnetworks.com/products/01/fwa/techspec/premise.html

Mvh

Tim





Martin Højriis Krist~ (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 21-06-01 00:22

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:9grab7$7so$1@news.inet.tele.dk...
> > (eller tager jeg fejl når jeg formoder at FWA bruger parabol?)
> Du tager fejl FWA bruger en antenne, som der står på fx.
> http://www.nortelnetworks.com/products/01/fwa/techspec/premise.html

Men dog en antenne med en diameter på 30 cm

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Jesper Kollerup Jens~ (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Kollerup Jens~


Dato : 21-06-01 01:06

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote in message
news:9grb50$ajb$1@news.inet.tele.dk...
> "Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:9grab7$7so$1@news.inet.tele.dk...
> > > (eller tager jeg fejl når jeg formoder at FWA bruger parabol?)
> > Du tager fejl FWA bruger en antenne, som der står på fx.
> > http://www.nortelnetworks.com/products/01/fwa/techspec/premise.html
>
> Men dog en antenne med en diameter på 30 cm

Men til gengæld ikke ret høj! :)

http://www.nortelnetworks.com/products/01/fwa/images/rss_rpcu.jpg

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen



Bjørn Jørvad (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 21-06-01 01:19


"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.SPAM> skrev i en meddelelse
news:9grdml$pc8$1@sunsite.dk...

KLIP

>
> Men til gengæld ikke ret høj! :)
>

I hygger jer rigtigt - i to.....?...

mvh
Bjørn



Toranaga (21-06-2001)
Kommentar
Fra : Toranaga


Dato : 21-06-01 19:57

De priser kunne du finde på TheSource.dk for en uge siden!




"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:9gq28r$k6m$1@news.inet.tele.dk...
> hej
>
> Så er der priser osv, på FWA fra Sonofon, kik på
> http://www.borsen.dk/dagens-nyheder/?ids[]=30668
>
> --
> Søren Blom
> soren@blom.dk
>
>



Peter Brodersen (22-06-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 22-06-01 01:29

On Thu, 21 Jun 2001 20:57:28 +0200, "Toranaga" <pzk@crayon.dk> wrote:

>De priser kunne du finde på TheSource.dk for en uge siden!

Det er vel et spørgsmål om kildekritik?


--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste