"Skråt op" begrebet
Fra : Filip

Dato : 27-08-06 16:17

Hvornår eller hvordan opstod "skråt op" begrebet, og hvorfor viser man sin
langefinger samtidig? Jeg kunne tænke mig at det er det noget der er kommet
fra en film, som verden så har taget til sig? Eller er jeg helt galt på den?

Filip

Fra : Spang

Dato : 27-08-06 16:40

"Filip" <filipravm@SLETMIGgmail.com> skrev

> [...]
> langefinger samtidig? Jeg kunne tænke mig at det er det noget der er
> kommet fra en film, som verden så har taget til sig? Eller er jeg helt

Prøv i dk.kultur.sprog - de er rimelig hardcore udi kunsten at
finde oprindelsen af udtryk.

Spang

Fra : Filip

Dato : 27-08-06 18:06

> Prøv i dk.kultur.sprog - de er rimelig hardcore udi kunsten at
> finde oprindelsen af udtryk.

Ok. Jeg futter derover...

Fra : Snafu International

Dato : 27-08-06 18:55

Filip skrev:
> [...]
> fra en film, som verden så har taget til sig? Eller er jeg helt galt på den?

skråt op = fuck you = de får fingeren.......ah langefingeren op i hmmmmmm
der er nogen der også vrikker lidt med fingeren, de fleste bruger dog både
langefingeren og pegefingeren samtidig.

/Snafu

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-06 12:19

"Snafu International" <Snafu@nomail.dk> wrote in message

> [...]
> hmmmmmm
> der er nogen der også vrikker lidt med fingeren, de fleste bruger

En dårlig kontrakt kan man stikke op hvor solen aldrig skinner, men
jeg har ikke hørt om andet end narko i kondom der møvedes op det
ulækre sted

Men skråt op er næsten synonymt med skråt ned i affaldsspand - et
foragt udtryk
og at give fingeren er måske at kalde folk bøsser - untermensch der
kun er til sport i toeren

Måske AIDS aldrig var opstået hvis ikke MER VIL HA MER og to fingre
blev til fistfucking, som nogle overbøsser skal præstere med 100 mænd
i saunaen på en nat

Fra : Brian

Dato : 28-08-06 19:56

> Måske AIDS aldrig var opstået hvis ikke MER VIL HA MER og to fingre blev
> til fistfucking, som nogle overbøsser skal præstere med 100 mænd i saunaen
> på en nat

Noget du kender til?

Fra : Bo Warming

Dato : 29-08-06 01:08

"Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote in message

> Noget du kender til?

Fra avislæsning og Britta Schall Holberg udtalelser ca 1982 - dengang
Glistrup foreslog aidstatovering på smittebærere, og jeg var i ret tæt
samarbejde med ham i de år vedr lovforslag og læserbreve.