Bøde / syn
Fra : Michael S Nielsen

Dato : 20-06-01 10:19

Hej,

Er der nogen her der kan oplyse hvad der sker ved at blive taget med 58 km i
en fartfælde på en 45 km knallert
Betjenten kiggede gevaldigt på min udstødning (som er en tun udstødning) og
mumlede noget om syn.

Hvis jeg bliver indkaldt til syn - er der så nogen der har erfaring med
hvormeget de går op i om variatorblokeringen er fjernet ?

På forhånd tak

Michael

Fra : CHAPY/ Kasper Peders~

Dato : 20-06-01 10:58

Nej, jeg kører ikke selv på 45-knallert, men jeg ved at hvis du bliver taget
med de 78km/t så ryger kortet, eller.... du skal vel op til en ny kørerprøve

Fra : RpR

Dato : 20-06-01 12:00

> Nej, jeg kører ikke selv på 45-knallert, men jeg ved at hvis du bliver
taget
> med de 78km/t så ryger kortet, eller.... du skal vel op til en ny
kørerprøve

Jeg kender én der blev stoppet på sin 45'er på landevejen, med 110km/t.
Han blev indkaldt til syn (14 dage fra han fik brevet med posten, som også
varede en uges tid).
Han havde så masser af tid til at gøre maskinen lovlig.
Synshallen godkendte maskinen og han skulle kun betale 200 - 300 for
synningen.
Men så kom fartbøden på 6800,- :(
Pappet rørte de dog ikke.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael S Nielsen

Dato : 20-06-01 12:42

Tak for svarene -Det glæder mig at der bliver lidt tid til at gøre den
lovlig - bødens størrelse bliver i,h,t den tilkendegivelse jeg fik på 500 kr
Tror i det er nødvendigt at montere begrænseren i variatoren igen - gider
synsinspektøren virkeligt at kikke på det ?
Det var ellers lidt af en badebillet din kammerat fik for de 110 km/t -
underligt at pappet ikke kom i farezonen

mvh

Michael

Fra : RpR

Dato : 20-06-01 14:33

> Tak for svarene -Det glæder mig at der bliver lidt tid til at gøre den
> lovlig - bødens størrelse bliver i,h,t den tilkendegivelse jeg fik på 500
kr

Så må det da ha' været i en 50km/t zone du blev stoppet?

> Tror i det er nødvendigt at montere begrænseren i variatoren igen - gider
> synsinspektøren virkeligt at kikke på det ?

Den må ikke rende over 45km/t når han har den i nallerne. 45'er knallerter
bliver ikke skildt af som 30'erne gør de, de kommer en tur på rullefeltet,
og kan de mere end 45km/t får de en bøde for at have pillet i maskineriet,
mener den er på 500,- men hæng mig ikke op på det.

> Det var ellers lidt af en badebillet din kammerat fik for de 110 km/t -
> underligt at pappet ikke kom i farezonen

Ja, men han har da lært at overholde hastigheds grænsen på 80km/t på
landevejene nu =)