Fra ASP til XML
Fra : Morten Jorgensen

Dato : 25-08-06 22:59

Nu har jeg siddet og kigget på
http://www.w3schools.com/xml/xml_savedata.asp for at se om jeg
kunne skrive til en xml fil. Når jeg så prøver sker der ikke en
pind andet end den kommer med den fejl. Nogen der måske vidste
hvorfor? Den siger der er fejl når man skal gemme.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Weber

Dato : 26-08-06 06:59

"Morten Jorgensen" <mj@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pind andet end den kommer med den fejl. Nogen der måske vidste
> hvorfor? Den siger der er fejl når man skal gemme.

Nu fortæller du ikke hvad fejl den fortæller, hvilket gør det lidt svært.
Prøv at beskriv fejlen lidt nærmere. :)

Måske du kan prøve at indsætte følgende i toppen af dit dokument :

<!--METADATA NAME="Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library"
TYPE="TypeLib" UUID="{00000205-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}"-->

Det svare til "import", "using", "#include" i andre prog-sprog.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 26-08-06 15:42

Michael Weber wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Måske du kan prøve at indsætte følgende i toppen af dit dokument :
>
> <!--METADATA NAME="Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library"
&gt; TYPE="TypeLib" UUID="{00000205-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}"-->

> Det svare til "import", "using", "#include" i andre prog-sprog.
>
> Med venlig hilsen
> Michael Weber

Det virkede ikke :/ .. øv hvor er det irriterende. Den kommer med den
responsewrite der er i scriptet. "Error: No information saved"

Fra : Michael Weber

Dato : 26-08-06 22:26

"Morten Jorgensen" <virkerikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> &gt; TYPE="TypeLib" UUID="{00000205-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}"-->

> Det virkede ikke :/ .. øv hvor er det irriterende. Den kommer med den
> responsewrite der er i scriptet. "Error: No information saved"

Jeg går ud fra det er eksemplet "Real Form Example", fra siden du henviser
til, du har brugt.
Prøv at slette linjerne med :

'Do not stop if an error occurs
On Error Resume Next

og de sidste linjer (alle) med :

'Test to see if an error occurred
if err.number<>0 then
response.write("Error: No information saved.")
else
response.write("Your information has been saved.")
end if

Dette vil medføre at du får en lidt mere brugbar fejlmeddelse til
fejlfinding.
Eksemplet virker nu fint lokalt på min comp.
Men du skal lige være opmærksom på at eksemplet gemmer xml-dokumentet på:

xmlDoc.save "c:\Customer.xml"

Altså C-drevet.
Så hvis du afvikler koden på en webserver, har du nok ikke tilladelse til at
tilgå c-drevet,
så stien skal i så fald ændres.
F.eks.

dim root
root= Server.Mappath("\")
xmlDoc.save root&"\Customer.xml"

Prøv at afvikle eksemplet igen og post fejlmeddelsen :)

Med venlig hilsen
Michael Weber