Hvordan kører nyhedsgrupperne hos CC og WO~
Fra : Lars R.

Dato : 20-06-01 01:22

Jeg tænker ikke bare på de danske, men også fx grupper i alt-hierakiet. Er
der nogen, der har gode eller dårlige erfaringer med én af de to nævnte
udbydere? Poster, der udebliver, eller er forsinket i lang tid, eller
lignende?

Mvh.
Lars

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-06-01 01:26

"Lars R." <jkjkl@jklkl.dk> wrote Wed, 20 Jun 2001 02:21:32 +0200 :

> [...]
>der nogen, der har gode eller dårlige erfaringer med én af de to nævnte
>udbydere? Poster, der udebliver, eller er forsinket i lang tid, eller

Lad os spørge i dk.edb.internet.udbydere hvor til der er sat XFUT

Det har nemlig ikke en døjt med xDSL at skaffe.

Er det forøvrigt din rigtige email adresse, domænet jklkl.dk er
nemlig ikke ibrugtaget.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-06-01 08:29

On Wed, 20 Jun 2001 02:25:53 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<spamtrap.fra.30032001@gummiand.dk> wrote:

>Er det forøvrigt din rigtige email adresse, domænet jklkl.dk er
>nemlig ikke ibrugtaget.

Hvornår er det nu blevet nødvendigt at skrive sin rigtige e-mail
adresse?

Mvh. Brian

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 20-06-01 16:46

"Brian B. Christensen" <nej@nejda.dkk> wrote in message

> Hvornår er det nu blevet nødvendigt at skrive sin rigtige
e-mail
> adresse?

[joke-mode-on]
Hvordan skulle man ellers kunne spamme dig..??..
[joke-mode-off]

Mvh haa

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-06-01 16:47

Den Wed, 20 Jun 2001 09:28:32 +0200 skrev Brian B. Christensen
<nej@nejda.dkk> :

>Hvornår er det nu blevet nødvendigt at skrive sin rigtige e-mail
>adresse?

Det har det skam altid været.

--
- Er du ny på usenet, så kunne http://www.usenet.dk/ måske være stedet for dig.
- Disclaimer findes på http://disclaimer.gummiand.dk/

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-06-01 19:29

On Wed, 20 Jun 2001 17:46:41 +0200, Morten Kjaer Nielsen
<mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk> wrote:

>Det har det skam altid været.

Ha ha, ja men på usenet. Jeg havde en gang en dummy hotmail jeg brugte
på usenet. Der kommer mellem 35-45 spam mails HVER DAG.

Men du ved jo godt hvad jeg mener. Så derfor undrede det mig at du
fyrede den bemærkning af.

FUT: Somewhere else

Mvh. Brian

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-06-01 20:11

Brian B. Christensen <nope@nope.nope> wrote Wed, 20 Jun 2001
20:28:40 +0200 :

?

>Jeg havde en gang en dummy hotmail jeg brugte
>på usenet. Der kommer mellem 35-45 spam mails HVER DAG.

og ?

>Men du ved jo godt hvad jeg mener.

Nej.

>Så derfor undrede det mig at du
>fyrede den bemærkning af.

ehh?

fut: dk.admin.netikette

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-01 21:15

Brian B. Christensen skrev:

>Ha ha, ja men på usenet.

Ja. RFC'erne forlanger at man benytter en gyldig adresse på
usenet.

--
Bertel

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-06-01 21:55

On Wed, 20 Jun 2001 22:14:40 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Ja. RFC'erne forlanger at man benytter en gyldig adresse på
>usenet.

Ja, en *gyldig*!
Ikke at det nødvendigvis er ens mainaccount. Eller tager jeg fejl?

Er der noget i vejen med min e-mail for et eksempel?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-01 22:05

Stefan Bruhn skrev:

>Ja, en *gyldig*!
>Ikke at det nødvendigvis er ens mainaccount. Eller tager jeg fejl?

Nej, men en gyldig adresse er vel også rigtig?

--
Bertel

Fra : Niels Callesøe

Dato : 20-06-01 22:17

Stefan Bruhn wrote in <news:ob32jt043rfgdk5rtv3r93lvduvnjtfe61
@ghashul.dk>:

> Ja, en *gyldig*!
> Ikke at det nødvendigvis er ens mainaccount.

Præcis. Det var jo netop pointen, så vidt jeg forstod. Der er *masser*
af muligheder for spamsluger-gateways og midlertidige adresser, så det
er ikke en undskyldning at man "får spam".

Erfaring viser i øvrigt, at det pt. er meget småt med mængden af spam
der kommer til en som følge af at bruge en gyldig adresse - i hvert
fald i de danske grupper. Personligt har jeg ikke fået en eneste
spammail til min - ganske gyldige - adresse siden jeg begyndte at bruge
den.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-06-01 22:19

On 20 Jun 2001 21:17:06 GMT, "Niels Callesøe"
<usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote:

> [...]
>fald i de danske grupper. Personligt har jeg ikke fået en eneste
>spammail til min - ganske gyldige - adresse siden jeg begyndte at bruge

Jeg får pænt meget, ved ikke lige hvorfor.
Men når det tager overhånd så laver jeg bare en ny konto og så er det
problem væk.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 20-06-01 22:24

Stefan Bruhn wrote in

> Jeg får pænt meget, ved ikke lige hvorfor.
> Men når det tager overhånd så laver jeg bare en ny konto og så er
> det problem væk.

Hm. Bruger du din konto til andet og/eller ofte i alt.* grupperne?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 20-06-01 22:36

On 20 Jun 2001 21:24:12 GMT, "Niels Callesøe"
<usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote:

>Hm. Bruger du din konto til andet og/eller ofte i alt.* grupperne?

Et par enkelte alt.* grupper.
Ikke nogen jeg ville tro blev "overvåget" ;)

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-06-01 22:45

> [...]

>fald i de danske grupper. Personligt har jeg ikke fået en eneste
>spammail til min - ganske gyldige - adresse siden jeg begyndte at bruge

Jeg får som sagt masser af spam på 2 hotmail adresser - spørg mig ikke
hvorfor. De 2 hotmail adresser brugte jeg for nogle år siden i de
danske grupper + en comp.sys*** som ikke er specielt spooky.

Desuden ved jeg ikke hvad RFC er (jvf. Bertel's svar) og så vidt jeg
kan se, står der ikke i mine betingelser fra Stofa at jeg skal følge
noget RFC. Måske ser jeg forkert, men jeg gider ikke bøvle med mere
spams, så indtil videre bruger jeg en fake e-mail som slet ikke
findes.

Mvh. Brian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-06-01 23:02

Brian B. Christensen skrev:

>Jeg får som sagt masser af spam på 2 hotmail adresser - spørg mig ikke
>hvorfor. De 2 hotmail adresser brugte jeg for nogle år siden i de
>danske grupper + en comp.sys*** som ikke er specielt spooky.

Der bliver høstet adresser overalt på usenet.

>Desuden ved jeg ikke hvad RFC er

Internettets grundlov. Uden dem, intet internet.

>og så vidt jeg kan se, står der ikke i mine betingelser fra Stofa at jeg skal følge
>noget RFC.

Nej, Stofa kan sådan set også være ligeglad.

>Måske ser jeg forkert, men jeg gider ikke bøvle med mere
>spams

Det gør jeg heller ikke.

>så indtil videre bruger jeg en fake e-mail som slet ikke findes.

Det er ikke nødvendigt.

Brug en udskiftelig adresse og lav den om hvis der kommer for
meget spam.

Jeg er tidligere blevet spammet på nogle gamle adresser som nu er
nedlagt, men jeg får næsten intet til min nuværende som er et års
tid gammel.

--
Bertel

Fra : Niels Callesøe

Dato : 21-06-01 11:22

Brian B. Christensen <nope@nope.nope> wrote in

> Jeg får som sagt masser af spam på 2 hotmail adresser

Hotmail er *notoriske* for at få meget spam. Det har ikke noget at gøre
med om du har brugt dem på Usenet eller ej - prøv at lave en hotmail
adresse som du *aldrig* publicerer nogensteder. Du vil også få spam til
den.

Nu er der jo så heldigvis masser af muligheder, der ikke lige er
Hotmail. Faktisk kan jeg ikke se nogen gode grunde overhovedet til at
bruge Hotmail til noget som helst.

--
Niels Callesøe - nørd light

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 21-06-01 12:34

On 21 Jun 2001 10:22:11 GMT, "Niels Callesøe"
> [...]

>med om du har brugt dem på Usenet eller ej - prøv at lave en hotmail
>adresse som du *aldrig* publicerer nogensteder. Du vil også få spam til

Ja, jeg får en del af dem hvor spammerne sender til automatisk
generede adresser.

>Nu er der jo så heldigvis masser af muligheder, der ikke lige er
>Hotmail. Faktisk kan jeg ikke se nogen gode grunde overhovedet til at
>bruge Hotmail til noget som helst.

Nå!

Mvh. Brian

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 21-06-01 15:05

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> wrote:

> prøv at lave en hotmail
> adresse som du *aldrig* publicerer nogensteder. Du vil også få spam til
> den.

Er der nogen, der har prøvet at sammenligne hotmailadresser som
asv4PdYLRKasn8eQ2zIg@hotmail.com og joe45@hotmail.com?

Hvis der kommer lige meget spam kunne det tyde på, at Hotmail
offentliggører adresserne. Og hvis der ikke kommer noget på
asv4PdYLRKasn8eQ2zIg@hotmail.com, så er de måske gode nok alligevel.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-01 16:26

21 Jun 2001 10:22:11 GMT, skrev "Niels Callesøe"
> [...]

>med om du har brugt dem på Usenet eller ej - prøv at lave en hotmail
>adresse som du *aldrig* publicerer nogensteder. Du vil også få spam til

Når man opretter en konto, så skal man bare lade være med at
krydse nogen interesser af og svare, at man er intersseret i at
modtage nyheder om det.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Al Dente

Dato : 21-06-01 00:51

On Wed, 20 Jun 2001 09:28:32 +0200, Brian B. Christensen
<nej@nejda.dkk> wrote:

>Hvornår er det nu blevet nødvendigt at skrive sin rigtige e-mail
>adresse?

Aldrig, men FAQ-Thumperne bliver aldrig tilfredse.

Brug dit kill-filter med rund hånd, det gør jeg

/Al

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-06-01 01:54

On Wed, 20 Jun 2001 23:51:24 GMT, Al Dente <al@it.deli.ny.us.con>
wrote:

>Brug dit kill-filter med rund hånd, det gør jeg

Godt forslag - det tror jeg, jeg vil benytte mig af. Vi kan lige så
godt prøve med det samme.

Derudover er det under en time siden, jeg sidst fejlagtigt har
modtaget noget reklamesjov, fordi en eller anden tåbe har indtastet en
fake-e-mail-adresse under mit domænenavn på et site, hvor man skulle
registrere sig med sin e-mail-adresse... eneste trøst er, at det
oftere og oftere lykkedes i samarbejde med site-ejeren, der heller
ikke er interesseret i at have "fakere" i sit system, at finde
relevant information frem om tilmeldingen, så der er mulighed for at
henvende sig til den rette udbyder.

Udbyderne plejer at være flinke til at daske tåberne over fingrene
(eller evt. daske til tåbernes Internetforbindelse). Om det skyldes at
udbyderne har ringet og tilfældigvis fået fat i forældrene eller konen
og bedt dem oplyse brugeren af forbindelsen om at han ikke skal
tilmelde andres adresser på de pornosites, han tilmelder sig til, ved
jeg dog ikke.

Det værste er så, hvis en tilmelding eller lignende giver mulighed for
at tage direkte kontakt, er det de mest fjollede undskyldninger, folk
kommer med... "Jeg vidste ikke at det var nogens adresse" (nå, så er
det jo nok i orden, for uvidenhed retfærdiggør alt). "Jeg ville ikke
risikere at få spam..." (helt okay, så skal jeg bare have det?). "Du
skal fa'me ikke blande dig i hvilke sider, jeg surfer på" (fair nok,
jeg prøver også at blande mig udenom, men det er lidt svært, når der
dukker et par bryster op i min mailboks). Etc.

(fut: dk.admin.netmisbrug)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Lars R.

Dato : 20-06-01 23:39

Morten Kjaer Nielsen skrev i meddelelsen ...

>Lad os spørge i dk.edb.internet.udbydere hvor til der er sat XFUT
>
>Det har nemlig ikke en døjt med xDSL at skaffe.

Næ, ikke udover at jeg stiller spørgsmålet mhp. at vurdere hvilken udbyder
jeg skal vælge til min ADSL-forbindelse. Men set i bagklogskabens ulideligt
klare lys, vil jeg give dig ret i at det havde været mere velvalgt i den
gruppe, du nævner.

>Er det forøvrigt din rigtige email adresse, domænet jklkl.dk er
>nemlig ikke ibrugtaget.

Nej, det er ikke min rigtige e-mail-adresse.

Lars

Fra : Jesper

Dato : 20-06-01 22:09

Hej, mine dyrt købte erfaringer
Wol, kører udemærket med alt. grupperne, og artiklerne ligger der i
forholdvis lang tid. De nægter dog at oprette 'ikke-officielle' grupper som
f.eks. alt.bin.movies.divx.
Jeg har haft mulighed for hente news fra TDC -test server, som i sidste
måned var tilgængelig for alle. Og TDC's news-service 'slår' Wol's med flere
længder......

Jeg over vejer faktisk selv at skifte tilbage til TDC, når mine 6 måneder er
gået...

Vil du købe news-adgang, så prøv ww.newscene.com, de har alt ...og
forbindelsen er meget hurtig..
Mvh
Jesper

Fra : Lars R.