Round() virker ikke !?
Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 25-08-06 08:28

Jeg skal bruge en lille rutine, der skal afgøre om en ugedag
(getDay()) er lige eller ulige. Men jeg får en fejlbesked ved
Round() funktionen. Kan nogle se hvad jeg gør forkert ?

   var did=1;
   dato= new Date();
   did=dato.getDay();
   var div = Round((did/2),0);
   if( (did/2) == (div) ) did=2;

Fejlen lyder (med reference til linien med Round():
Sun ONE ASP JavaScript runtime (0x800A138F)
Object expected

Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-06 08:46

Kasper Vork Steffensen skrev:

> Jeg skal bruge en lille rutine, der skal afgøre om en ugedag
> (getDay()) er lige eller ulige. Men jeg får en fejlbesked ved
> Round() funktionen. Kan nogle se hvad jeg gør forkert ?

> var div = Round((did/2),0);

Et skud - har du prøvet med round i stedet for Round?

Ellers kan du starte med at skille de to operationer i fejllinjen.
Altså split ovenstående i:

var x = did/2;
var div = Round(x, 0);

Så kan du tjekke om det er divisionen eller afrundingen der fejler.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 25-08-06 10:04

> var x = did/2;
> var div = Round(x, 0);
>
> Så kan du tjekke om det er divisionen eller afrundingen der fejler.

Det gør ingen forskel. Det er round()-sætningen, der giver fejlen.
Jeg har prøvet med både round() og Round() uden forskel.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-08-06 10:34

On 25 aug 2006, you wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det gør ingen forskel. Det er round()-sætningen, der giver
> fejlen. Jeg har prøvet med både round() og Round() uden
> forskel.

Hvad med [Mm]ath.[Rr]ound() ?

I Jscript og Javascript ser det ud til at være Math.round()
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 25-08-06 11:40

> Hvad med [Mm]ath.[Rr]ound() ?
>
> I Jscript og Javascript ser det ud til at være Math.round()
> --

Der var den!

Math.round() virker!

Tak forhjælpen.