MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DVD hjælp!
Fra : Jane

Dato : 24-08-06 22:53

Hejsa!
Jeg har en DVD jeg gerne vil have ind på PC'en, den kan sagtens afspilles,
men jeg kan ikke lægge den ind på maskinen, er der mon noget jeg mangler af
software, så det kan lade sig gøre, DVD er lovlig købt. Den kan ikke
kopiere ind på PC'en g der skrives alle steder "ukendt DVD", hvad kan dette
skyldtes ?
Jane

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 24-08-06 23:01

"Jane" <jornhansen2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af software, så det kan lade sig gøre, DVD er lovlig købt. Den kan ikke
> kopiere ind på PC'en g der skrives alle steder "ukendt DVD", hvad kan
Hej
Det kan evt. skyldes kopibeskyttelse du kan prøve om DVDFab Decrypter kan
klare at kopiere den ind på PC'en http://www.dvdidle.com/en/free.htm
--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Jane

Dato : 25-08-06 06:41

Undskyld jeg glemte at skrive at WP skrev, DVD'en ikke er kopibeskyttet..

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-08-06 13:37

Jane wrote:
> [...]
> gøre, DVD er lovlig købt. Den kan ikke kopiere ind på PC'en g
> der skrives alle steder "ukendt DVD", hvad kan dette skyldtes ?

Hej Jane,

man kan "ikke bare" kopiere en DVD ind på en PC, dertil skal
bruges et DVD ripper program. Til mine DVDer benytter jeg
DVDShrink, somjeg syntes er meget nemt at gå til. Du kan
downloade det her:
http://www.softpedia.com/progDownload/DVD-Shrink-Download-4128.html

Det nemmeste er nok, at "rippe" til en folder på harddisken (hvis
du ikke kender ISO filer).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-08-06 21:35

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev:
Sun, 27 Aug 2006 14:36:53 +0200 i dk.edb.system.ms-windows
>man kan "ikke bare" kopiere en DVD ind på en PC, ....
Jo, det kan man da udmærket.
Men DVD'en må selvfølgelig ikke være kopibeskyttet.
Det skrev Jane at hendes ikke var.

Erik Helmer Nielsen