hijacked side, har prøvet næsten alt
Fra : Figaro

Dato : 24-08-06 00:23

Jeg er en ivrig forum læser men kan ikke entre siden mere, den er hijacked
af noget der sladrer til www60.overture.com.

Jeg har prøvet pestpatrol, spysweeper, superantispyware, spywareblaser,
spybot og Nav2006. Hijackthis viser ikke noget mistænkeligt at fjerne.
En traceroute til forumup.co.uk er forskellig fra lthy.forumup.co.uk men
alle deres subdomains skal have samme ip som hoveddomænet

Tracing route to forumup.co.uk [67.15.127.26] (Hoveddomænet)

over et maksimum af 30 hop:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.15

2 3 ms 2 ms 2 ms 87.72.10.2

3 2 ms 2 ms 2 ms 81.161.166.49

4 2 ms 2 ms 2 ms 87.72.98.145

5 3 ms 3 ms 3 ms 213.242.108.149

6 3 ms 2 ms 2 ms ge-0-0-0.mp2.Copenhagen1.Level3.net
[4.68.125.197]

7 16 ms 16 ms 16 ms as-1-0.bbr2.Frankfurt1.Level3.net
[212.187.128.97]

8 16 ms 16 ms 15 ms ae-22-52.car2.Frankfurt1.Level3.net
[4.68.118.48]

9 16 ms 16 ms 16 ms ge-1-8.mpr1.fra1.de.above.net [62.4.64.61]

10 16 ms 16 ms 16 ms po10.mpr2.fra1.de.above.net [64.125.23.142]

11 24 ms 41 ms 23 ms so-3-1-0.mpr3.ams1.nl.above.net
[64.125.23.250]

12 42 ms 23 ms 23 ms so-0-0-0.mpr1.ams5.nl.above.net
[64.125.27.182]

13 34 ms 33 ms 33 ms so-2-0-0.mpr1.lhr2.uk.above.net
[64.125.27.177]

14 111 ms 111 ms 111 ms so-7-0-0.cr1.dca2.us.above.net
[64.125.31.186]

15 122 ms 122 ms 122 ms so-6-1-0.mpr2.atl6.us.above.net
[64.125.27.66]

16 123 ms 122 ms 122 ms so-0-0-0.mpr1.atl6.us.above.net
[64.125.27.49]

17 146 ms 146 ms 146 ms so-4-3-0.mpr2.iah1.us.above.net
[64.125.31.25]

18 146 ms 146 ms 146 ms so-0-0-0.mpr1.iah1.us.above.net
[64.125.31.61]

19 146 ms 146 ms 146 ms t289.216-200-251-166.iah1.us.above.net
[216.200.251.166]

20 147 ms 146 ms 146 ms gphou-66-98-241-27.ev1.net [66.98.241.27]

21 147 ms 146 ms 146 ms gphou-66-98-241-112.ev1.net [66.98.241.112]

22 146 ms 146 ms 147 ms ev1s-67-15-127-26.ev1servers.net
[67.15.127.26]

Trace ended.

Tracing to lthy.forumup.co.uk [64.74.223.198] over et maksimum af 30 hop:
Dette er ip'en som er forkert altså.
Jeg ser en menu med grøn bar foroven og forneden, med links til forskellige
selskaber, bl.a. også danske.

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.15

2 4 ms 2 ms 2 ms 87.72.10.2

3 3 ms 2 ms 2 ms 81.161.166.49

4 3 ms 2 ms 2 ms 87.72.98.145

5 3 ms 3 ms 2 ms 213.242.108.149

6 3 ms 3 ms 3 ms ge-0-0-0.mp2.Copenhagen1.Level3.net
[4.68.125.197]

7 23 ms 22 ms 22 ms ae-1-0.bbr1.London1.Level3.net
[212.187.128.58]

8 174 ms 175 ms 173 ms ae-0-0.bbr2.SanJose1.Level3.net
[64.159.1.130]

9 175 ms 175 ms 176 ms ae-13-51.car3.SanJose1.Level3.net
[4.68.123.13]

10 166 ms 167 ms 165 ms cust-int.level3.net [63.209.15.226]

11 165 ms 167 ms 165 ms border2.pc2-0-bbnet2.sje.pnap.net
[66.151.144.69]

12 * * * Anmodning fik timeout.

13 * * * Anmodning fik timeout.

14 * * * Anmodning fik timeout.

15 * * * Anmodning fik timeout.

16 * * * Anmodning fik timeout.

17 * * * Anmodning fik timeout.

18 * * * Anmodning fik timeout.

19 * * * Anmodning fik timeout.

20 * * * Anmodning fik timeout.

21 * * * Anmodning fik timeout.

22 * * * Anmodning fik timeout.

23 * * * Anmodning fik timeout.

24 * * * Anmodning fik timeout.

25 * * * Anmodning fik timeout.

26 * * * Anmodning fik timeout.

27 * * * Anmodning fik timeout.

28 * * * Anmodning fik timeout.

29 * * * Anmodning fik timeout.

30 * * * Anmodning fik timeout.

Sporing fuldf>rt.

Kan nogen hjælpe med at fjerne dette hijack?

mvh
Martin

Fra : John

Dato : 24-08-06 00:42

"Figaro" <figaro@comxnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er en ivrig forum læser men kan ikke entre siden mere, den
> er hijacked af noget der sladrer til www60.overture.com.

Prøv om dette program kan ondulere bæstet:
http://majorgeeks.com/BHODemon_d3550.html

Dette program kan blokere adgang til udvalgte adresser:
http://www.geocities.com/ecg81/fastdns.html

Den store tur, trin for trin:
http://forum.grisoft.cz/freeforum/read.php?4,27725

God jagt! Mvh John

Fra : Figaro

Dato : 24-08-06 02:42

hmm nej, bhodaemonen finder ikke noget, udover en notepad.exe i windows.

Men jeg har deaktiveret 3.parts integration i
internetindstillinger -avanceret, og det hjalp, men hvad jeg så vil mangle
af funktioner, ved jeg ikke lige nu.

mvh
Martin

Fra : Figaro

Dato : 24-08-06 15:07

Jeg kan se at teatimer tillader ænding af noget der kalder sig ITBarLayout,
og formentlig er en BHO men stadig ingen programmer finder den. Og
indstillingen i avanceret i browseren hopper hurtigt tilbage på at tillade
3.parts integration igen.

Mvh
Martin

Fra : John

Dato : 24-08-06 16:02

"Figaro" <figaro@comxnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se at teatimer tillader ænding af noget der kalder sig
> ITBarLayout

Oops...: http://www.google.com/search?q=itbar

Har du fået bæstet efter at ha' installeret 'noget', så fjern
'noget' i tilføj fjern programmer...

> og formentlig er en BHO men stadig ingen programmer finder den.

Hmm.. ja, de er dygtige :( BHODemon skulle kunne finde
dyret..har du kigget godt efter..?

Du bruger formentlig også Ad-Aware. Programmet har en funktion,
hvor du kan angive ønsket hjemmeside og søgemaskine. Åbn
Ad-Aware, klik på tandhjulet, vælg Standarder, angiv ønsket
hjemmeside og søgemaskine. En scanning burde herefter kunne fikse
problemet.

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-06 01:41

On Thu, 24 Aug 2006 17:02:29 +0200, John wrote:

> [...]
> Ad-Aware, klik på tandhjulet, vælg Standarder, angiv ønsket
> hjemmeside og søgemaskine. En scanning burde herefter kunne fikse

Bare sådan af ren nysgerrighed: Hvilken funktion har disse to
indstillinger? Hvorfor skal Ad-Aware vide hvilke hjemmesider man definerer
som hisset og hint og hvilke af Ad-Awares handlinger påvirkes hvordan af
dette?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : John

Dato : 25-08-06 02:11

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle-dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man definerer
> som hisset og hint og hvilke af Ad-Awares handlinger påvirkes

Hvis noget/noget forsøger at hi-jacke (ændre) din valgte
hjemmeside, vil næste Ad-Aware scanning fikse problemet. Der er
en fin dansk Ad-Aware vejledning her, og der findes også en dansk
sprogfil: http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm

Mvh John

Fra : Figaro

Dato : 25-08-06 09:43

hmm ja, hjemmeside beskyttelse, det gør 3 af mine kørende programmer, så der
ændres ikke noget der foreløbig.

Men jeg læste videre på nettet og fik et hint: deaktivere teatimer mens man
kører hijackthis.
Desuden http://forums.spybot.info/archive/index.php/t-1380.html er god.
Jeg fjernede 3 nøgler fra basen vedr. ItBarLayout under toolbar.

Jeg fandt via hijackthis, 3 forekomster af msn.com som linie 2,3 og 4. altså
lige under linien med startpage.
Herefter genstart af pc, og forumet på lthy.forumup.co.uk kan nu ses,
men der kører stadig en eller anden server her på pcen.
Den generer ikke lige nu , men kunne vel komme til det. Når jeg pinger
www1.nuseek.com eller www60.overture.com får jeg svaret 127.0.0.1 og det er
localhost.
Mvh
Figa

Fra : Figaro

Dato : 25-08-06 10:14

Okay har været for hurtig, efter at pcen har været slukket, er hijackningen
igang igen. /cry

Figa

Fra : John

Dato : 25-08-06 13:59

"Figaro" <figaro@comxnet.dk> skrev i en meddelelse

> efter at pcen har været slukket, er hijackningen igang igen.
> /cry

Suk! Ja, de kan s'gu være ondartede. Du har ellers en række af de
gode værktøjer, og metoden fra AVG-forum'et plejer at være
effektiv. Følger du mon vejledningen punkt for punkt, fx husker
at afbryde systemgendannelse.

Prøv evt: http://www.spywarefri.dk/forum/ De har nogle virkelig
skrappe gutter i dét forum!

Sidste ondartede skrig i malware er rootkits, der er yderst
vanskelige at få ram på. Nye værktøjer er dog på vej, her er ét
af dem, måske forsøget værd:
http://majorgeeks.com/Sophos_Anti-Rootkit_d5238.html

Bemærk: Scanneren installeres i sin egen folder C:\SOPHTEMP. Åbn
folderen, og klik på det nydelige blå skjold.

Jeg har ingen erfaring med rootkits.

Mvh John

Fra : Figaro

Dato : 26-08-06 01:51

Systemgendannelse er afbrudt fra starten af installationen af xp. Det er
spild af plads hvis det område bliver infekteret. :)
Kittet kørte jeg, men det fandt ikke noget.
Tror nok jeg går til forumet og poster min information, tak for tippet.

Mvh
Figaro

Fra : John

Dato : 26-08-06 02:08

"Figaro" <figaro@comxnet.dk> skrev i en meddelelse

> Tror nok jeg går til forumet og poster min information

Held og lykke med det!

> tak for tippet.

Velbekomme! Mvh John