MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Private og/eller delte mapper - XP Home me~
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 23:09

Nu troede jeg lige jeg havde fundet vejen til Damascus, men ak....

Efter at have konverteret mit datadrev fra FAT32 til NTFS, som jeg havde
forstået var en forudsætning, højreklikkede jeg glad og fro på en af mine
mapper i Stifinder og valgte "Deling og sikkerhed...", men det er stadig
ikke muligt at markere en mappe som privat. Afkrydsningsfelter "Gør mappen
privat" er stadig grå/inaktiv. Okay, så man jo ty til F1:

I Windows hjælpefilen står der, at det kun er mapper i brugerprofilen der
kan gøres private, altså mappen "Dokumenter" med tilhørende undermapper,
samt Skrivebord, menuen Start, Cookies og Foretrukne. Og, som nævnt
ovenstående, er det er forudsætning at drevet er NTFS-formateret. Alle
disse forudsætninger har jeg opfyldt, men hverken "Dokumenter" under min
brugerprofil eller en tilfældig mappe på skrivebordet, kan gøres privat.

Hvad gør jeg galt? Hvorfor kan jeg ikke det?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 23:27

On Tue, 8 Aug 2006 00:09:27 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> brugerprofil eller en tilfældig mappe på skrivebordet, kan gøres privat.
>
> Hvad gør jeg galt? Hvorfor kan jeg ikke det?

Arrrch, det tror jeg selv jeg kan svare på. Det er jo mit DATA-drev jeg har
konverteret - profilen ligger på C-drevet, som i skrivende stund endnu
befinder sig i FAT32-tilstand

Jippiiiii, nu kør' det (håber jeg)
--
Venlig hilsen