MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Manglende ikoner på skrivebord
Fra : Henrik

Dato : 07-08-06 16:08

Hej

Jeg mangler alle mine ikoner på skrivebordet efter en opdatering af Danske
bank's pc-bank.
Jeg kan komme i programmerne med ctrl-alt-delete og filer-nyt-job.

Jeg har provet at lave en gendannelse før opdateringen og det ser ud til
maskinen gør det men stadigvæk ingen ikoner.

Er der en der kan hjælpe.

Henrik

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-08-06 16:13

"Henrik" <stapelfeldt@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg mangler alle mine ikoner på skrivebordet efter en opdatering af Danske
> bank's pc-bank.
> Jeg kan komme i programmerne med ctrl-alt-delete og filer-nyt-job.

Ville det ikke være nemmere med Start -> Programmer?

> Jeg har provet at lave en gendannelse før opdateringen og det ser ud til
> maskinen gør det men stadigvæk ingen ikoner.
>
> Er der en der kan hjælpe.

Højreklik på skrivebordet og vælg "Arranger ikoner efter" og sæt hak ud for
"Vis ikoner på skrivebordet"

Flemming Nielsen

Fra : Henrik

Dato : 07-08-06 17:00

Hej Flemming

Der sker ikke noget ved at højre klikke på skrivebordet og der er ingen
processlinie så kan ikke bruge start - programmer.

Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-06 18:06

Den 07-08-06 18.00 skrev Henrik følgende:

> Der sker ikke noget ved at højre klikke på skrivebordet og der er ingen
> processlinie så kan ikke bruge start - programmer.

Så er det explorer (din windows-brugerflade) der ikke kører. Start et
nyt job: explorer.exe. Alternativt skulle det gerne virke, hvis du
genstarter din computer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Henrik

Dato : 07-08-06 18:45

Hej Kim

Kan godt køre explore ved hjælp af windows jobliste, men ved genstart kommer
der stadigvæk ingen ikoner eller processlinie.

Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-06 19:10

Den 07-08-06 19.45 skrev Henrik følgende:

> Kan godt køre explore ved hjælp af windows jobliste, men ved genstart kommer
> der stadigvæk ingen ikoner eller processlinie.

Får du ikoner og proceslinje frem, når du kører explorer.exe?

P.S. Som du måske kan se af ovenstående er det ikke helt så let at følge
en tråd, hvis nogle svarer over det, de svarer på. Du må meget gerne
følge den netiketten og svare under det, du vil svare på. Klip samtidig
det overflødige væk, ellers ender vi med megalange indlæg.

Se evt. et eksempel her:
http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgrupper-citat.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Henrik

Dato : 07-08-06 19:24

> Får du ikoner og proceslinje frem, når du kører explorer.exe?

Hej Kim

Nej jeg får ikke ikoner og processlinie.

Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-08-06 21:23

Den 07-08-06 20.23 skrev Henrik følgende:

> Nej jeg får ikke ikoner og processlinie.

Så er der nok ikke andet at gøre end at smide Windows-cd'en i drevet og
prøve at reparere din Windows.

Fremgangsmåde:
Luk computeren og boot op på cd'en. Du få tilbudt at reparere Windows -
her skal du sige nej! Senere får du valget mellem at installere eller
reparere Windows, og her skal du vælge at reparere. Følg herefter
vejledningen på skærmen. Du skal vist nok bruge din registreringskode
undervejs.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Oversigt over alle de praktiske tastaturgenveje i Windows.