MS Windows
briani 27239
WinFax
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-06 20:25

Håber jeg er landet det rette sted for Windows-software.

Den næste uges tid skal jeg sidde ved en pc hvor Symantec WinFax 10 er
installeret. Jeg kunne i den anledning godt tænke mig at sende en fax eller
to. Men i dag så jeg, at programmet ikke er konfigureret. Nogen der kort kan
fortælle hvordan man får det op og køre? Jeg har fået tilladelse til at faxe
hvis jeg selv finder ud af det praktiske.
Såvidt jeg kunne se, så skal man vælge modem-type. Men pc'en er koblet op
via et bredbåndsmodem. Og jeg vil gerne faxe til en rigtig telefax andet
steds i landet. Og hvordan kan modtageren se afsenderens (mit) nummer, når
jeg ikke faxer fra en traditionel telefonlinie?

Håber på lidt basis hjælp.

/Peter

Fra : emj

Dato : 13-07-06 20:37

PeterS skrev:

>Den næste uges tid skal jeg sidde ved en pc hvor Symantec WinFax 10 er
>installeret.

Er du sikker på, at der ikke er et indbygget modem (til telefonstik) i
i den PC.
Det undrer mig en del at man installere faxprogram på en PC uden
indbygget modem.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 09:41

"emj" <lamaguf@gmail.com> wrote in message

> Er du sikker på, at der ikke er et indbygget modem (til telefonstik) i
> i den PC.
> Det undrer mig en del at man installere faxprogram på en PC uden
> indbygget modem.

Alternativt at softwaren sender sine data til en anden pc på netværket (der
har modem'et). Sådan har vi sat et modem på en af vores servere og så kan
alle i virksomheden fax'e (de printer faktisk) via den. Fax'en er delt som
printer så alle kan bruge den.

mvh
///M

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 22:32

emj wrote:
> Er du sikker på, at der ikke er et indbygget modem (til telefonstik) i
> i den PC.
> Det undrer mig en del at man installere faxprogram på en PC uden
> indbygget modem.

Pc'en har haft en omtumlet tilværelse, så den har stået flere steder med
forskellig tilslutning og forskellige brugere. Den har nok haft et modem i
enden, på et tidligere tidspunkt.

/Peter

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 13-07-06 20:37

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse news:44b69df4$0$1967$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> til en rigtig telefax andet steds i landet. Og hvordan kan modtageren se afsenderens (mit) nummer, når jeg ikke faxer

Det kan du heller ikke uden en modemforbindelse så du kommer på
telefonnettet. Det kræver så til gengæld ikke nogen internet konto eller
noget, bare en virksom telefonstik og et modem.

Jeg ved ikke om man købe sig til adgangen over bredbånd, men det
kan vel nok hvis det er noget der bruges jævnligt.

Om der findes en finurlig måde at omgå det på ved jeg ikke, men
jeg tvivler.

Fra : preben nielsen

Dato : 16-07-06 18:41

"PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse
> Håber jeg er landet det rette sted for Windows-software.
>
> Og hvordan kan modtageren se afsenderens (mit) nummer, når jeg
> ikke faxer fra en traditionel telefonlinie?

Du kan ikke faxe over en bredbåndslinie ! Kun via et gammeldags
telefon-modem.

Fra : Hans

Dato : 17-07-06 10:52

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "PeterS" <nospam> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke faxe over en bredbåndslinie ! Kun via et gammeldags
> telefon-modem.

Eller via et moderne telefon-modem.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 22:31

preben nielsen wrote:
> Du kan ikke faxe over en bredbåndslinie ! Kun via et gammeldags
> telefon-modem.

Tak til alle. Jeg må finde et 56K modem et sted.

/Peter