MS Windows
briani 27239
søgning i stifinder
Fra : Line Mikkelsen

Dato : 22-06-06 12:55

Hej

Når jeg søger efter ord i filer i stifinder, så finder den ikke alle de
filer jeg mener den skal finde!

F.eks har jeg nogle tekstfiler som hedder .qcc - dem søger den åbenbart ikke
i. Jeg har associeret qcc filer med notesblok.

Jeg har kigget overalt i stifinder, men kan ikke finde løsningen!

Hvem kan hjælpe?

Venlige hilsner
Line

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-06-06 13:04

Line Mikkelsen wrote:
> [...]
> i. Jeg har associeret qcc filer med notesblok.
>
> Jeg har kigget overalt i stifinder, men kan ikke finde løsningen!

Jeg fandt engang en officiel MS KB artikel om det, men den kan jeg
selvfølgelig ikke finde nu.
Men denne kan måske hjælpe dig istedet
http://www.dougknox.com/xp/tips/xp_bad_search.htm

Fra : Marianne

Dato : 22-06-06 13:27

> [...]
> i. Jeg har associeret qcc filer med notesblok.
>
> Jeg har kigget overalt i stifinder, men kan ikke finde løsningen!

Jeg kan ikke hjælpe med stifinder, men vil kraftigt anbefale Google Desktop.
Den finder alt. Men den skal først indexere det hele, så der går et par
timer efter download og installation.

Den findes på www.google.com og er vistnok beta

mvh
marianne

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 13:57

Marianne wrote:

> [...]
> Den finder alt. Men den skal først indexere det hele, så der går et par

Ikke beta mere svjv. men med dobbelt-ctrl tab så bliver det virkeligt
ikke meget lettere og lettilgængeligt... det er det nærmeste man kommer
Quicksilver til at søge med.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-06 14:19

"Line Mikkelsen" <line002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> i. Jeg har associeret qcc filer med notesblok.
>
> Jeg har kigget overalt i stifinder, men kan ikke finde løsningen!

Bruger du Windows XP?
Søgefunktionen i XP er, i forhold til tidligere Windows versioner, blevet
kraftigt simplificeret i sin normale opsætning. Du bør derfor bede XP lede
efter (i windows-jargon) "skjulte filer og mapper". Du kan også slå den
simple søgning helt fra (så forsvinder den lille møg-hund også) - det gøres
nemmest med Power Toys for WinXP (søg på google - vælg den fra Microsoft,
den er gratis).

Det skal dog nævnes at jeg også har oplevet at den virkelig bare ikke kan
finde filer, selvom man ved de er der. Go figure :)

mvh
///M