MS Windows
briani 27239
Indlæse SATA driver på XP disk før Ghost??
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 16:26

Hej
Kan man indlæse SATA driver i XP før jeg skifter den "gamle " disk ud med en
stor SATA?
Bruger SYSPREP og Ghost
Årsag jeg har installeret en PC for nylig med en eksisterende 8GB IDE disk i
den tro at der kun skulle køre XP og office
men skæbnen vil at der kom en masse undervisningsprg til så disken er for
lille, kun 500Mb fri

Men uden driveren vil XP jo ikke køre SATA disk ...
nogen forslag?
udover at starte forfra, eller bruge en IDE disk..
mvh
Preben

Fra : Aksel

Dato : 21-06-06 20:33

"Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men uden driveren vil XP jo ikke køre SATA disk ...
> nogen forslag?
> udover at starte forfra, eller bruge en IDE disk..

Køb en ny IDE disk, SATA er ikke mærkbart hurtigere.

Smid snartest muligt den 8GB disk ud, den er så gammel at den kan dø når som
helst.

Hilsen Aksel

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 21-06-06 20:52

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> Smid snartest muligt den 8GB disk ud, den er så gammel at den kan dø når som helst.

Det var da noget underligt noget at foreslå. Der findes da ikke mere
stabile end de gamle diske. Nye i dag står jo af efter et år eller to
mange gange.

Fra : -*- DANELAW -*-

Dato : 22-06-06 08:20

"Preben Larsen" <oz6p(a)qrz.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Kan man indlæse SATA driver i XP før jeg skifter den "gamle " disk ud med
> en stor SATA?

Ja, det kan du sagtens. Har du en SATA controller? Så bare sæt den i /
enable den i
bios, og installer driveren når den siger at der er fundet ny software.

Har selv gjort det nummer.

- - -

En anden mulighed, såfremt du bruger dynamisk disk, er at få sata disken
installeret og så
lave et spejl mellem de 2 diske, så alt fra IDE også bliver spejlet på SATA
og så breake
spejlet igen, og derefter kun bruge SATA'en.

Fra : Preben

Dato : 22-06-06 09:54

"-*- DANELAW -*-" <mail@topbanana.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> SATA og så breake
> spejlet igen, og derefter kun bruge SATA'en.

OK med at enable SATA controler, det prøver jeg lige inden jeg forsøger med
an Ghost til den nye disk..
Må indrømme jeg ikke har forsøgt inden jeg spurgte..
Jeg har købt flere SATA diske, som skal i den serie PCer der fik nyt
motherboard sidste år, så det er kun for at være lidt doven at jeg ville
spare at geninstallere en gang til..
mvh
Preben