MS Windows
briani 27239
Underlig Logon Meddelelse - XP
Fra : Ingelsen

Dato : 19-06-06 14:16

Hej, håber på lidt hjælp..

Jeg har fået en for mig lidt underlig Logon Meddelelse på XP

Jeg har aldrig haft password på min konto.

Brugernavn: Bruger og intet password.

Nu er den pludselig begyndt at skrive følgende:
Den lokale politik på dette system tillader ikke, at du logger interaktivt
på.

Har jeg forstået det rigtigt, at den nægter at logge mig på fordi jeg netop
IKKE har et password??

hvis ja, kan jeg så oprette et uden at være logget på..

Har selvfølgelig prøvet gæste + Administrator kontoen, men begge er
inaktive.

Hilsen Jan

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 19-06-06 15:48

Ingelsen wrote:
> Jeg har aldrig haft password på min konto.

Det er for det første en meget dårlig ide. Få dig den vane at have et
godt password.

> Nu er den pludselig begyndt at skrive følgende:
> Den lokale politik på dette system tillader ikke, at du logger interaktivt
> på.

Du kan ændre sikkerhedspolitikker ved:
Start -> Kør -> GPEDIT.MSC.

Din maskine er muligvis blevet taget. I så fald bør du reinstallere og
finde din backup frem.

> Har jeg forstået det rigtigt, at den nægter at logge mig på fordi jeg netop
> IKKE har et password??

Det er ikke til at vide. Der er tilsyneladende en lokal
sikkerhedspolitik som nægter din bruger adgang. Det kan der være flere
årsager til, men hvis du ikke selv har ændret din sikkerhedspolitik, så
er der måske andre der har. Eftersom du ikke har password på, må det
være en smal sag at overtage din maskine.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 19-06-06 19:11

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse news:4496b91c$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> Eftersom du ikke har password på, må det være en smal sag at overtage din maskine.

Man må da håbe de fleste har mere styr på hvad der sker på deres PC
end du har for ellers kan jeg da godt se det står skidt til ..... du virker da
helt paranoid mht. til at bruge en PC - slap nu af og nyd hvad du kan
bruge den til i stedet for.
Det har jeg gjort de sidste 10 år uden problemer.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-06-06 15:10

Thomas Damgaard Nielsen wrote:
> er der måske andre der har. Eftersom du ikke har password på, må det
> være en smal sag at overtage din maskine.

Remote login i XP er svjv slået fra på konti der ikke har et
password... så er det kun et lokalt "exploit".

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.