MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
webspeed og win XP
Fra : RK

Dato : 15-06-06 18:16

Kan pludselig ikke komme på internettet mere. TDC har minutiøst gennemgået
alle indstillinger uden resultat. Vi nåede frem til noget med "ugyldig" IP
adresse?? Systemet kan heller ikke gendannes til en dato hvor alt virkede,
der er ikke nogen gendannelse mulig (er det noget windows skal sættes op til
når den installeres? TDC mener at windows XP skal reinstalleres (kan man
reinstallere oveni den gamle version eller skal HD formateres og alt
installeres forfra igen?

Fra : John

Dato : 15-06-06 18:49

"RK" <R@J> skrev i en meddelelse

> Kan pludselig ikke komme på internettet mere.

Tre gratis rep værktøjer, måske forsøget værd:

http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

http://majorgeeks.com/download4467.html

http://www.snapfiles.com/reviews/XP_TCP-IP_Repair/xptcpiprepair.html

Du skal muligvis genstarte efter reparation

Mvh John

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 15-06-06 18:57

"RK" <R@J> skrev i en meddelelse news:449195c9$0$27548$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> reinstalleres (kan man reinstallere oveni den gamle version eller skal HD formateres og alt installeres forfra igen?
Det lyder da som en utrolig gang pladder ? men så har de jo selvfølgelig
fred for dig et stykke tid :)
Man må jo formode dit hardware er i orden ?
Får du ikke tildelt en IP via DHCP fra routeren eller hvad du har ?
Fungerer den med en anden PC evt. ?
Tjek dit netkort at installation med driver og kabler er OK
Genstart router og hvad du ellers har.
Du har ikke skiftet netkort vel ? For så har du et problem med din
MAC-adresse.
Hvis du under Start > Kør skriver "ipconfig /renew" fornyer du
din IP, men det svarer til at du genstarter maskinen.
Med komandoen "Ipconfig /xxxxx" f.eks. /all, kan du få oplysninger omkring
dine forbindelser. Køres fra en kommandopromt.
Der findes et stykke værktøj som TDC selv stiller til rådighed for fejlfinding
af Webspeed : Websupporter - hentes her : http://kortlink.dk/cablesnak/2t3z

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-06 19:16

"RK" <R@J> skrev i en meddelelse
> [...]
> til når den installeres? TDC mener at windows XP skal reinstalleres (kan
> man reinstallere oveni den gamle version eller skal HD formateres og alt
Hej
WebSpeed det lyder som noget fra TDC kabel TV Hvis det er det har du så
prøvet at slukke for dit modem i et par minutter? Der findes et værktøj til
webspeed her
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56005&_nfls=false
Angående systemgendannelse kan du højreklikke på denne computer / egenskaber
og se om systemgendannelse er slået til. Du kan også lave dine egne punkter
Start /Kør / skriv restore og dobbeltklik på rstrui.exe
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Søren Blom

Dato : 15-06-06 21:16

Nu ved jeg ikke hvad du har prøvet, men prøv at slet dine Internet
indstillinger, genstart computeren og så bør Windows selv finde ud af at
etablere forbindelsen igen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 15-06-06 23:21

RK wrote:
> [...]
> windows XP skal reinstalleres (kan man reinstallere oveni den gamle
> version eller skal HD formateres og alt installeres forfra igen?

Teledanmark har deres egne nyhedsgrupper. Prøv at søge på tele i OE
Ellers hedder gruppen for webspeed

mvh
Henning

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 08:13

TDC mener at windows XP skal reinstalleres (kan man
> reinstallere oveni den gamle version eller skal HD formateres og alt
> installeres forfra igen?

Det mente de også da jeg ikke kunne få mit system til at virke engang i
vinters. Jeg nægtede purre, da mit interne netværk fungerede fint.

Intet internet i fem dage, hvor konstant kimede dem ned. Er du gal de var
sure. På femtedagen kom nettet pludselig igen, da teknikeren forsøgte et
eller andet mens jeg havde ham i røret. Han forsikrede at det han gjorde
aldrig kunne have indflydelse på min netforbindelse, men han kunne da lige
prøve som sidste udvej, inden de sendte en mand ud på adressen.

Mvh
Jan Rysz

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 08:17

> Det mente de også da jeg ikke kunne få mit system til at virke engang i
> vinters. Jeg nægtede purre, da mit interne netværk fungerede fint.

Hov glemte lige det væsentlige. Hvis du har mulighed, så prøv om pc'en kan
gå på hos en nabo eller lignende. Eller lån en maskine du kan forsøge med
hjemme hos dig selv. Som sagt mente TDC at jeg havde fem pc'er, der alle var
installeret forkert, og at det var derfor de ikke kunne gå på internettet.

Mvh
Jan Rysz