MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Tildeling af drevbogstav for USB-drev
Fra : Henrik Jensen

Dato : 14-06-06 15:47

Hejsa,
håber nogen her kan hjælpe...

Kan jeg tvinge Windows (XP SP2) til at starte uddelingen af
drevbogstaver fra f.eks. "U" når jeg tilslutter kortlæsere etc.?

Som det er nu starter den med "F" selv om det benyttes til et
netværksdrev

Mvh
Henrik

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-06-06 19:29

"Henrik Jensen" <henrik.jensen@netwerk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra f.eks. "U" når jeg tilslutter kortlæsere etc.?
>
> Som det er nu starter den med "F" selv om det benyttes til et netværksdrev

Jeg har selv det samme problem, og så vidt jeg har kunnet finde i andre
nyehdsgrupper samt hos MS, er der ikek andet at gøre end at rette
drevbetegnelsen hver gang. Jeg har forsøgt ret mange varianter, men mine USB
drev hedder altid F. Dog kun når SP2 er installeret. Uden SP2 virker det
helt fint. Så finder den automatisk det første ledige drev.

Jan

Fra : Edmund

Dato : 14-06-06 22:25

Jan Kronsell wrote:

> Jeg har forsøgt ret mange varianter,
> men mine USB drev hedder altid F.

Vil det sige at den skubber andre interne drev til f.eks G: og H

--
Mvh Edmund

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-06-06 23:38

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-06-06 23:41

> Vil det sige at den skubber andre interne drev til f.eks G: og H

På den pågækldende pc er der kun drev C, D, E, og G. samt F, H og P som er
netværksdrev. USB drevet får altid F - også vis jeg sætter to USB drev i
hver sin port samtidigt, får de begge F. Jeg har også prøvet at flytte alle
andre drev end C - altså D og E - men USB hedder stadig F. F kan jeg
desværre ikke flytte af forskellige årsager.

Jan

Fra : Rado

Dato : 16-06-06 08:06

On Wed, 14 Jun 2006 20:29:24 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>Jeg har forsøgt ret mange varianter, men mine USB
>drev hedder altid F. Dog kun når SP2 er installeret. Uden SP2 virker det
>helt fint. Så finder den automatisk det første ledige drev.

Hvis det virkede før SP2 må det vel være noget MS kan fixe?

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-06-06 08:23

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det virkede før SP2 må det vel være noget MS kan fixe?

Det kan de muligvis, men de har tilsyneladende ikke gjort det.

Jan

Fra : Rado

Dato : 17-06-06 10:52

On Fri, 16 Jun 2006 09:22:44 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Det kan de muligvis, men de har tilsyneladende ikke gjort det.

Nej, der bliver nok lagt for lidt pres på dem fra brugerside.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 14-06-06 22:29

> [...]
>
> Kan jeg tvinge Windows (XP SP2) til at starte uddelingen af drevbogstaver fra f.eks. "U" når jeg tilslutter kortlæsere

Det kan du godt. Jeg havde problemet med mit arbejdspc hvor der
var en del netværksdrev. Den så ikke egang min USB pen når jeg
koblede den til.
Så vidt jeg husker kørte jeg guiden tilføj hardware og siden har
den fint poppet op og med samme drevbogstav som jeg gav den.
Husk du må aldrig brugen den eller de sidste bogstaver.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 15-06-06 08:47

Morten Jørgensen wrote:

> [...]
> den fint poppet op og med samme drevbogstav som jeg gav den.
> Husk du må aldrig brugen den eller de sidste bogstaver.

Sagen kompliceres en lille smule af, at de brugere der har brug for at
kunne tilslutte deres USB-dimser, ikke har administrative rettigheder på
maskinen. De kan derfor hverken rette drevbogstaver eller køre
hardware-guider.

Hvis der ikke findes en løsning direkte i Windows XP kan jeg jo prøve at
forhøre mig i Server-gruppen om det måske kan klares med en group-policy.

Men tak for svarene indtil videre.

Mvh
Henrik