MS Windows
briani 27239
Knægten har rodet i XP
Fra : Henning Lund

Dato : 12-06-06 15:26

Hans skærm vil ikke vise æ ø og å, men sære tegn i stedet, hvor
i XP roder vi det tilbage til normal?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : sfc

Dato : 12-06-06 15:59

Måske i Kontrolpanel/Internationale og Sproglige indstillinger

Men er ikke sikker....

Fra : Henning Lund

Dato : 12-06-06 18:17

sfc wrote:
> Måske i Kontrolpanel/Internationale og Sproglige indstillinger
>
> Men er ikke sikker....

Tak for svaret, den stod til dansk, så der var fejlen ikke.

Fra : sfc

Dato : 13-06-06 10:43

> Tak for svaret, den stod til dansk, så der var fejlen ikke.

Og du har kigget samme sted, under Sprog/Detaljer?

// Sfc

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 13-06-06 11:19

Hej Henning

Så går der vel et par dage før han føler trang til at sidde ned?

Spøg til side. Åben IE - Menu: Vis - Encoding (Kode på dansk?) - Hvad står
der her? Unicode (UTF 8)
Jeg bruger UK, så min oversættelse er somme tider besynderlig.

Jørgen Bondesen

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-06 14:43

Joergen Bondesen wrote:

> Spøg til side. Åben IE - Menu: Vis - Encoding (Kode på dansk?)
> - Hvad står der her? Unicode (UTF 8)
> Jeg bruger UK, så min oversættelse er somme tider besynderlig.

Vesteuropæisk som min, så det er heller ikke der det svigter.

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-06 14:43

sfc wrote:

> Og du har kigget samme sted, under Sprog/Detaljer?

Ja.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 18:38

> Ja.
> Mvh Henning Lund
> http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.
> vestjydehl@lite.dk fjern vestjyde for mail.

Har du også tjekket at keybordet står til dansk? Ellers prøv at skrive CHCP
i et dos vindue og se om codepage er 850
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 14-06-06 07:27

Bjarne Christensen wrote:

> Har du også tjekket at keybordet står til dansk? Ellers prøv
> at skrive CHCP i et dos vindue og se om codepage er 850

Howdy, nu må jeg spørge dumt, hvad har tasteturet med skærmens
visning af internetsider at gøre?

Jeg prøver tippet du gav og vender tilbage.

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 14-06-06 12:01

> [...]
> internetsider at gøre?
>
> Jeg prøver tippet du gav og vender tilbage.
Er det i browseren den ikke viser æøå? det må jeg ha' misforstået, så prøv
vis i browseren / tegnsæt vesteuropæisk ISO
mvh / Bjarne

Fra : Henning Lund

Dato : 14-06-06 14:40

Bjarne Christensen wrote:
> Er det i browseren den ikke viser æøå? det må jeg ha'
> misforstået, så prøv vis i browseren / tegnsæt vesteuropæisk

Ja det er browseren, jubbi vises normalt, men alle andre sider
har sære tegn i stedet for æ ø å så jeg fatter ikke det mindste

Fra : Henning Lund

Dato : 14-06-06 07:38

Bjarne Christensen wrote:
> se om codepage er 850