MS Windows
briani 27239
Min maskine starter meget langsomt
Fra : Mr. Mox

Dato : 12-06-06 14:40

Jeg har en stationær og en bærbar PC, de er blevet langsommere i
opstartperioden, specielt min stationære.

Er der nogen anvisninger (helst i pap) på hvordan man løser det problem?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : John

Dato : 12-06-06 14:54

"Mr. Mox" <nytjens@nrdc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en stationær og en bærbar PC, de er blevet langsommere
> i opstartperioden, specielt min stationære.

Du har måske en masse programmer, der unødigt starter op sammen
med windows? Check det evt i: START> Kør> skriv msconfig.

Tips:

http://www.tweakxp.com/article37006.aspx

http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

Mvh John

Fra : Mr. Mox

Dato : 12-06-06 19:16

John skrev:

> Du har måske en masse programmer, der unødigt starter op sammen med
> windows? Check det evt i: START> Kør> skriv msconfig.

På fanebladet TJENESTER er der en masse tjenester, enkelte står der
"Nødvendige ja" på,
men der er også en knap der siger "slet alle" Hvad kan jeg tillade
mig at gøre her?

> Tips:
>
> http://www.tweakxp.com/article37006.aspx
>
> http://www.tweakxp.com/article37496.aspx

Jeg har fjernet V'et Indexeringstjenesten ?????

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-06 20:01

> [...]
> "Nødvendige ja" på,
> men der er også en knap der siger "slet alle" Hvad kan jeg tillade mig

Hvor har du fundet den knap slet alle? prøv at køre en test her og klik på
på det ternede flag ved windows når den er fædig, alle programmer der ikke
er grønne er mere eller mindre overflødige http://www.pcpitstop.com/
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : Erli

Dato : 13-06-06 21:28

"Bjarne Christensen" <Virker_Ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
klik på
> på det ternede flag ved windows når den er fædig, alle programmer der ikke

Må man spørge hvilken test du henviser til på siden ?
Jeg har lidt af samme problem som beskrevet.
Mvh.
Erliong

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-06 21:55

"Erli" <rego@email.dk> skrev i en meddelelse
> Må man spørge hvilken test du henviser til på siden ?
> Jeg har lidt af samme problem som beskrevet.
> Mvh.
> Erliong

Det er en seriøs side så der er ikke noget at være bange for Du opretter dig
som bruger (lav evt. en ofir mail adr. eller lignende, men de sender ikke
spam ud) og kører en fuld test så får du en oversigt med otte flag de skal
helst være ternede allesammen du kan klikke på hvert flag, og se alt om din
pc hvis du får røde eller gule flag er der forslag til at forbedre ydelsen
selv om flaget under windows er ternet kan du klikke og se om der er nogen
programmer der ikke behøver starte op du skal bare ikke deaktivere nogen af
de grønne det er en super side som jeg har brugt i mange år.
--
venlig hilsen
Bjarne Christensen

Fra : John

Dato : 12-06-06 20:04

> [...]

> der "Nødvendige ja" på,
> men der er også en knap der siger "slet alle" Hvad kan jeg

Dem ville jeg ikke røre ved! Kig i stedet på fanebladet 'Start'.

Programmer som fx Adobe, Messenger, Nero, Office og lignende,
behøver ikke at starte sammen med windows.

Forskellige sikkerheds-programmer med baggrunds-overvågning kan
også sløve opstarten.

Mvh John

Fra : Ingolf

Dato : 14-06-06 10:38

"Mr. Mox" <nytjens@nrdc.dk> wrote in message
> Jeg har en stationær og en bærbar PC, de er blevet langsommere i
> opstartperioden, specielt min stationære.
>
> Er der nogen anvisninger (helst i pap) på hvordan man løser det problem?
>
> Med venlig hilsen Mr. Mox

Din harddisk kører måske i PIO mode? Check det vet at højreklikke på Min
Computer->Egenskaber. Vælg 'Hardware' fanebladet, derefter 'Device Manager'.
Find "IDE ATA/ATAPI Controllers", og check om dine "IDE CHANNELS" står i PIO
mode. Gør de det, kører din harddisk meget langsomt. Normalt kan du ikke
ændre dem tilbage til DMA mode manuelt, men hvis du afinstallerer den
pågældende IDE CHANNEL, genstarter maskinen, så bliver den geninstalleret,
og du skal genstarte igen, og nu burde din harddisk køre optimalt igen.

http://winhlp.com/WxDMA.htm