MS Windows
briani 27239
Logon i WinXP SP2
Fra : Per Nielsen

Dato : 12-06-06 11:10

Hvordan er det nu lige man kan slippe for at trykke på ens logon-logo
under opstart af WinXP? Der køres kun administrator på den pågældende
maskine, og da der ikke skal indtastes adgangskode vil det for brugeren
være nemmest at maskinen bare starter direkte op i WinXP.

Efter en opdatering af .NET Framework i sidste uge, er den pågældende
maskine desuden blevet meget langsommere til at komme ind i Windows.
Efter tryk på logon kan der gå 3-5 minutter hvor der intet sker.
Derefter skal man trykke på logon igen, og så er der ingen problemer med
at starte Windows op. Hvad kan det skyldes, og hvordan kan jeg evt.
ændre på dette irritationsmoment?

Fra : MRN

Dato : 12-06-06 11:16

> [...]
> da der ikke skal indtastes adgangskode vil det for brugeren være nemmest at
> maskinen bare starter direkte op i WinXP.

Start -> Kør... -> Skriv:

control userpasswords2

Mvh
MRN

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-06-06 11:41

MRN wrote:
> Start -> Kør... -> Skriv:
>
> control userpasswords2

Jeg skal hjælpe en kammerat, så det prøver jeg lige en af de nærmeste
dage. Takker

Fra : MRN

Dato : 12-06-06 11:45

> Takker

Det var så lidt

Mvh
MRN

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-06-06 12:58

Per Nielsen skrev:

> Efter en opdatering af .NET Framework i sidste uge, er den
> pågældende maskine desuden blevet meget langsommere til at komme
> ind i Windows.

Prøv at gå ind på Windows Update igen. Mit gæt er, at der ligger
flere opdateringer til .NET, som du med fordel kan installere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-06-06 13:42

Thomas G. Madsen wrote:
> Prøv at gå ind på Windows Update igen. Mit gæt er, at der ligger
> flere opdateringer til .NET, som du med fordel kan installere.

Det bliver også lige checket, selvom vi genstartede og kørte Windows
Update flere gange. Indtil der ikke var mere at komme efter Det
bliver nok gjort i morgen, og der skulle jo alligevel nye opdateringer.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-06-06 15:50

Per Nielsen skrev:

> Det bliver også lige checket, selvom vi genstartede og kørte
> Windows Update flere gange. Indtil der ikke var mere at komme
> efter

Ok. Det lyder sært. Logon-problemet plejer nemlig kun at have noget
med .NET 1.1 at gøre, hvor der sidenhen er kommet flere Service Packs
til .NET, som skulle løse problemet. Der er også kommet en .NET 2.0:
<http://msdn.microsoft.com/netframework/downloads/updates/default.aspx>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-06-06 16:06

Thomas G. Madsen wrote:
> [...]
> med .NET 1.1 at gøre, hvor der sidenhen er kommet flere Service Packs
> til .NET, som skulle løse problemet. Der er også kommet en .NET 2.0:

Jeg ved heller ikke lige hvad problemet. Men nu tager jeg om kammeraten
i morgen og kigger på det. Så hudt jeg visker var der vist opdateringer
til både 1.1 og 2.0 samt endvidere en dansk, men jeg er da ikke sikker
nok til at lægge hovedet på blokken. Men det skulle da gerne blive løst
i morgen.