MS Windows
briani 27239
Vista filsystem
Fra : Hans

Dato : 08-06-06 21:26

Er der nogen som ved om Vista ændrer ved eksisterende NTFS afsnit på andre
diske, så man ikke kan komme tilbage til XP?

Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 08-06-06 21:48

> Er der nogen som ved om Vista ændrer ved eksisterende NTFS afsnit på andre
> diske, så man ikke kan komme tilbage til XP?

Det var meningen at Vista skulle have et filsystem der hedder WinFS, men det
har de opgivet at få med i starten. Men hvem ved, hvis de bliver ved med at
udsætte frigivelsen, kan det jo være at det kommer med alligevel. Som det
ser ud nu, bliver Vista lanceret med NTFS 3.1 ligesom XP.

Flemming Nielsen

Fra : Fjollefrans

Dato : 08-06-06 22:02

> [...]
> med at udsætte frigivelsen, kan det jo være at det kommer med alligevel.
> Som det ser ud nu, bliver Vista lanceret med NTFS 3.1 ligesom XP.

dog er enste vej tilbage til XP at installere forfra, og man gemmer jo ikke
data på systempartitionen. (hmmmm, skrevet fra en maskine hvor alt ligger på
systempartitionen)

- FF

Fra : Hans

Dato : 08-06-06 22:43

Fjollefrans wrote:

> dog er enste vej tilbage til XP at installere forfra, og man gemmer
> jo ikke data på systempartitionen. (hmmmm, skrevet fra en maskine
> hvor alt ligger på systempartitionen)

Det eksisterende systemafsnit bliver kørt ud på et eksternt medie, så det
bliver ikke noget problem, men det havde været værre hvis alle andre afsnit
pludselig stod som uformateret eller ukendt når jeg vendte tilbage til XP.

Jeg kan erindre noget med en servicepack til NT 4.0, hvor filsystemet
skiftede revision uden at kunne vende tilbage, og det vil jeg gerne undgå i
dette tilfælde.

Hans

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 08-06-06 22:43

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> dog er enste vej tilbage til XP at installere forfra....

Og i mine øjne, den eneste rigtige måde, selvom andet var muligt.

Flemming Nielsen

Fra : (-Peter-)

Dato : 09-06-06 11:12

Hans skrev:
> Er der nogen som ved om Vista ændrer ved eksisterende NTFS afsnit på andre
> diske, så man ikke kan komme tilbage til XP?
>
> Hans

er det ikke muligt at lave en dual boot???

mvh
peter

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 09-06-06 14:31

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> er det ikke muligt at lave en dual boot???

Lige nu, jo, men med det nye filsystem når det kommer, ved jeg ikke.

Flemming Nielsen

Fra : (-Peter-)

Dato : 10-06-06 10:22

Flemming Nielsen skrev:
> "(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Lige nu, jo, men med det nye filsystem når det kommer, ved jeg ikke.
>
> Flemming Nielsen

nej..

det er ikke sikkert ( i hvert fald ikke så begge systemer kan se filer
fra begge partioner.. sådan har jeg oplevet det med suse linux..

mvh
peter