MS Windows
briani 27239
CD brænder integration i windows?
Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 07-06-06 10:54

Hejsa..
Jeg skriver fordi jeg lige har proppet et nyt LiteOn DVD brænder drev i
vores arbejdscomputer. Der sidder allerede en brænder i maskinen i forvejen,
men det laver den klassiske LiteOn fejl med, at nægte og spytte cd'en ud når
den har brændt den. Derfor valgte vi at købe et nyt drev at sætte i.

Nu har jeg så bare et problem med det nye drev. Det er ikke integreret i
Windows XP's shell, altså dvs. jeg kan ikke bare højreklikke på en fil og
sige "send til" og vælge det nye drev. Jeg kan heller ikke trække filer over
på det, og så brænde det via den vej.
Det virker dog fint når man brænder en skive med det medfølgene Nero (OEM).

Hvordan får jeg brænderen til at virke med windows' indbyggede
brænderprogram?

Mvh Anders

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-06-06 14:05

Flerbrugerkonto skrev:

> Hvordan får jeg brænderen til at virke med windows' indbyggede
> brænderprogram?

Det kræver, at din brænder understøtter Mount Rainer* brænding. Det er ikke
sikkert, at alle DVD drev understøtter denne metode.

* staves muligvis anderledes.

Søg evt på nettet efter Mount Rainer support.

Claus

Fra : Richard Thune

Dato : 07-06-06 15:42

"Flerbrugerkonto" <ingenm@il.dk> skrev i en meddelelse
klip
> [...]
> (OEM).
>
> Hvordan får jeg brænderen til at virke med windows' indbyggede

Hvis du vælger egenskaber for drevet er der så et faneblad der hedder
indspilning, og er indspilning aktiveret.
RT

Fra : Flerbrugerkonto

Dato : 08-06-06 13:11

"Richard Thune" <rt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du vælger egenskaber for drevet er der så et faneblad der hedder
> indspilning, og er indspilning aktiveret.
> RT

Tusind tak til jer alle tre for hjælpen. Alle tiders!

Indspilning er aktiveret, og det virker bare som det skal

Mvh Anders

Fra : Frank Schou

Dato : 07-06-06 18:19

Flerbrugerkonto skrev:

> [...]
> fil og sige "send til" og vælge det nye drev. Jeg kan heller ikke
> trække filer over på det, og så brænde det via den vej.

Opret en genvej til det nye drev via Denne Computer, højreklik på drevet
højre side af skærmbilledet. Der oprettes så en genvej på skrivebordet.

Flyt genvejen til C:\Documents and Settings\Dit navnXX\SendTo. Så skulle
det virke. Du skal dog først ind i Funktioner/Mappeindstillinger/Vis og
slå
vis skjulte filer og mapper til, for at du kan komme ind i SendTo.

Mvh. Frank