MS Windows
briani 27239
Sammenhæng mellem .NET og Messenger
Fra : Kim Schroeder

Dato : 06-06-06 22:36

Nevøer og niecer i familien synes det er hyggeligt, at de kan skrive til deres
onkel (hmm - er nu kun 44) i Win Messenger, og det går også fint-fint.

Jeg skifter til off-line og afslutter Messenger.
Da jeg loggede på, blev jeg i øvrigt, via en kort pop-up/down i nederste
højre hjørne, gjort opmærksom på, at jeg nu blev logget af .NET,
da jeg loggede på en anden tjeneste.

Næste gang jeg starter maskinen (og kun den - ikke Win Messenger),
kommer der en pop-up/down, som fortæller mig, at nu er den ene
og den anden logget på.
Mægtigt hyggeligt, men jeg er igang med at lave noget andet - og jeg
loggede jo af sidste gang som off-line (i Win Messenger).

Pludseligt starter der et chat-vindue med en af mine kære niecer, som
er i snakkehjørnet - men jeg har planlagt at arbejde.

Det virker lidt som om, at .NET (som jeg har læst om på nettet, men
ej kan forklare hvad er, hvis nogen spørger mig - appropos Helligånden
og Pinse) lever sit eget liv, uafhængig af de indstillinger, man omhyggeligt
har valgt i Messenger.
Her har jeg fravalgt alt, der på nogen måde minder om automatisk logon.
Og som nævnt - jeg logger altid omhyggeligt af som værende off-line.

Lang smøre - men burde .NET ikke vise mig som off-line, når nu det er det
jeg har valgt i Messenger ?
For de hører da sammen på en eller anden måde, ikke ?

Og så den ubegribelige: Hvor findes indstillingerne for .NET, hvis der er
nogen ?

Er der nogen som overordnet kan forklare sammenhængen mellem
..NET og Messenger ?

Kim

Fra : Klaus H

Dato : 06-06-06 22:43

Kim Schroeder wrote:
> [...]
> der er nogen ?
>
> Er der nogen som overordnet kan forklare sammenhængen mellem

For mig, lyder det som om du har både Windows Messenger og MSN Messenger
installeret.

Klaus H

Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-06-06 01:15

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:4485f6cd$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> For mig, lyder det som om du har både Windows Messenger og MSN Messenger
> installeret.
>
> Klaus H

Aha - ser sådan ud.

Hvad er forskellen - og hvilken een skal jeg beholde ?

Kim

Fra : John

Dato : 07-06-06 02:39

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> skrev i en meddelelse

> hvilken een skal jeg beholde ?

Jeg har valgt at kværke win mess og beholde MSN Messenger:

Tilføj/fjern programmer> tilføj/fjern windows komponenter> fjern
flueben i Windows Messenger.

Har du installeret Ad-Aware, kan du dernæst evt installere disse
to add-ons: 'Messenger-Control' samt 'OE-W Messengerctrl'. Snup
dem begge.

Du finder dem her under 'add-ons': http://www.lavasoftusa.com/

Smut også ind i MSN Messengers option, og disable start op med
windows.

Så skulle der være fred igen! :)

Mvh John

Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-06-06 21:19

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse news:44862e3a$0$27552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Så skulle der være fred igen! :)
>
> Mvh John

Det vil jeg prøve - tak for hjælpen.

Kim

Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-06-06 21:37

> [...]
>
> Du finder dem her under 'add-ons': http://www.lavasoftusa.com/
>
> Smut også ind i MSN Messengers option, og disable start op med

Lidt mystisk: Der er ikke sat flueben i Windows Messenger.

Både Windows Messenger og MSN Messenger findes under
"Programmer" på mit C-drev. Ikke så mærkeligt, da det er her
jeg installerer programmer.
Men - det er kun MSN Messenger som optræder i listen under
"Rediger eller fjern programmer" i Tilføj/fjern programmer.

Hvordan sletter man Windows Mesenger, når nu ikke den kan
kværkes ?

Kim

Fra : Klaus H

Dato : 07-06-06 21:44

> Hvordan sletter man Windows Mesenger, når nu ikke den kan
> kværkes ?
>
> Kim

Start - kør -
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

Klaus H

Fra : Edmund

Dato : 07-06-06 21:41

John wrote:

> Jeg har valgt at kværke win mess og beholde MSN Messenger:
>
> Tilføj/fjern programmer> tilføj/fjern windows komponenter> fjern
> flueben i Windows Messenger.

Det fjerner ikke Windows Messenger, kun genvejen i start menuen

Mange bruger dette til at afinstallere
Tryk Start>Kør - og skriv:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Jeg har selv lige haft samme problem som Kim, hvor den gamle messenger
kørte i baggrunden

--
Mvh Edmund

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-06-06 00:35

> [...]

> jeg har valgt i Messenger ?
> For de hører da sammen på en eller anden måde, ikke ?

I Messenger skal du gå ind i Funktioner -> Indstillinger -> Generelt ->
Fjern hakket i "Kør automatisk Messenger, når jeg logger på Windows".

Flemming Nielsen