MS Windows
briani 27239
Logon
Fra : J Larsen

Dato : 04-06-06 12:26

Hej

En af mine venner har oprettet en brugerkonto
til sin datter uden password hun skal bare skrive
sit navn.

Han er selv admin. når hans pc starter får han
kun datterens frem og ikke admin.

Han har ikke mulighed for at skifte bruger, der
er kun log af, hvad skal han gøre for at logo på
som admin igen, han lavede password på admin-
kontoen men får ikke mulighede for at loge på som
admin eller skifte bruger så han kan loge på.

Det er WIN xp home.

Mvh. J Larsen

Fra : Y.P.2

Dato : 04-06-06 13:03

Han kan vælge at gøre som man plejer ikke at bruge windows standard admin
konto men at oprette sin egen hved siden af, den vil han kunne se.
Eller han kan skiften den måde hvorpå man logger på til der hvor man selv
skal skrive brugernavn og password, så kan han godt logge på som den admin
der er!

Fra : J Larsen

Dato : 05-06-06 12:14

"Y.P.2" <txt@YYYc.dk (slet YYY)> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal skrive brugernavn og password, så kan han godt logge på som den admin

Han kan ikke oprette en ny admin konto fra datterens konto da den
er begrænset.

Jeg har så fundet denne, men kan ikke tilføje den i reg basen uden at
være logget på som admin.

Find nøglen :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT
\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Tilføj eller ret værdien Administrator og sæt den til 1.

Nogen der ved hvordan man får adminkontoen frem/synlig uden at
have admin retighederne.

J Larsen

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 05-06-06 12:47

> Nogen der ved hvordan man får adminkontoen frem/synlig uden at
> have admin retighederne.
>
> J Larsen

start i fejlsikret tilstand (tryk F8 under opstart), så kommer adminkontoen
frem, hvorfra du burde kunne oprette/ændre rettigheder for brugere/admins

/Kasper

Fra : Y.P.2

Dato : 05-06-06 14:09

> Nogen der ved hvordan man får adminkontoen frem/synlig uden at
> have admin retighederne.
>
> J Larsen

Når du står der hvor du kan logge ind og kun ser din datters konto skal du
holde Ctrl og Alt nede og trykke Del 2 gange, så kommer den klassiske log
ind skærm frem, hvor du selv kan skrive brugeranvn og password, og så kan du
logge ind med din admin konto,

Fra : Edmund

Dato : 06-06-06 04:39

Y.P.2 wrote:

> skal du holde Ctrl og Alt nede og trykke Del 2 gange

Det kan man ikke i XP home, man må ind via start i fejlsikker tilstand
(F8)

--
Mvh Edmund

Fra : Y.P.2

Dato : 06-06-06 12:09

> skal du holde Ctrl og Alt nede og trykke Del 2 gange
>
> Det kan man ikke i XP home, man må ind via start i fejlsikker tilstand
> [...]

Ok, det er sikkert rigtigt jeg har aldig brugt home, kun Xp.

Fra : Y.P.2

Dato : 06-06-06 12:12

Rettelse:
> Ok, det er sikkert rigtigt. Jeg har aldrig brugt Xp Home, kun Xp Pro.

Sådan skulle der stå!

Fra : Y.P.2

Dato : 06-06-06 21:42

> Det kan man ikke i XP home,
> (F8)
>
> --
> Mvh Edmund

Hva snakker du om, var lige over hved min bror som har home og det virked
altså på den..
Hved ikke om du tænker på 98 home, men vil lige sige det er der altså ikke
noget der heder....såå..

Fra : Edmund

Dato : 07-06-06 04:50

Y.P.2 wrote:

> Hva snakker du om, var lige over hved min bror som har home og det
> virked altså på den..

Du er sikker på at det er administrator kontoen, og ikke den
administratorkonto med brugernavn man opretter under installering

--
Mvh Edmund

Fra : Y.P.2

Dato : 07-06-06 20:52

> Du er sikker på at det er administrator kontoen, og ikke den
> administratorkonto med brugernavn man opretter under installering
>

> --
> Mvh Edmund

Hva mener du?
du skriver jo det brugernavn og password på den konto du vil logge ind på,
så du kan logge ind på lige den du vil, af dem der er. Både dem man selv har
lavet og den administratorkonto som man opretter under installering..

Hjælper det her dig? jeg forstår nemlig ikke dit spørgsmål....

Fra : Edmund

Dato : 07-06-06 21:28

Y.P.2 wrote:

> [...]
> under installering..
>
> Hjælper det her dig? jeg forstår nemlig ikke dit spørgsmål....

De fleste der har XP home ved ikke de har en administrator konto, man
bliver ikke bedt om at angive adgangskode eller noget under
installation. Man opretter kun en konto med administrator-rettigheder
Det er så ved start i fejlsikker tilstand at man ser man har en konto
der hedder
"Administrator" uden adgangskode
+ den konto man oprettede under XP home installtionen.

Hvis du ved normal start trykker CTRL ALT DEL to gange og indtaster
"Administrator" får du ikke adgang.
--
Mvh Edmund

Fra : Y.P.2

Dato : 07-06-06 22:39

> Hvis du ved normal start trykker CTRL ALT DEL to gange og indtaster
> "Administrator" får du ikke adgang.
> --
> Mvh Edmund

Ok det har jeg så ikke prøvet, lyder da bare underligt at man ikke kan logge
ind på den, når den findes... uden at skulle køre fejlsikker tilstand..
virker det heller ikke hvis man har sat kode på den?

Vil da lige tjek det her næste gang jeg er over hved min bror...

Fra : Edmund

Dato : 08-06-06 14:48

Y.P.2 wrote:

> [...]
> kan logge ind på den, når den findes... uden at skulle køre
> fejlsikker tilstand.. virker det heller ikke hvis man har sat kode på

Nej, virker heller ikke.

--
Mvh Edmund