Hjælp med diskussionsforum, haster lidt
Fra : Jacky Hansen

Dato : 21-08-06 14:19

Hej NG.....

Jeg håber at der er nogen som kan hjælpe mig med følgende.

Jeg er i et desperat behov efter et simpelt diskussionsforum til access
database.
Der behøver ikke være nogle specielle faciliteter andet end at folk kan
oprette en tråd og der kan svares (diskuteres)
Det er heller ikke nødvendigt at der skal være flere forskellige emner eller
noget.

Det skal bruges til en hjemmeside som jeg har oprettet i protest mod
Holstebro kommunes planlagte besparelser på børne/unge området, og så er jeg
blevet opfordret til at lave sådan et forum, men jeg ved bare ikke hvordan
man gør, så hvis der er en som har et liggende som jeg må bruge eller hvis i
ved hvor man kan downloade et vil jeg meget gerne vide det. (lokalavisen
skriver nemlig om siden i morgen, og så ville det jo være rart hvis den var
klar til da.)

For interesseret kan siden ses her: www.det-er-en-ommer-arne.dk

På forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Jacky Hansen

Fra : Terje

Dato : 21-08-06 14:36

Hvorfor ikke bruke Google Groups? Du bare linker til forumet fra dine
egne sider. Raskt og effektivt.

terje

Fra : Jacky Hansen

Dato : 21-08-06 15:49

"Terje" <asp@without.net> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bruke Google Groups? Du bare linker til forumet fra dine egne
> sider. Raskt og effektivt.
>
> terje

Hej Terje.

Tak for dit indput.

Det virker jo ganske enkelt, jeg ville dog helst at det var et forum som var
en del af hjemmesiden, men det kan godt være at google blive løsningen
allivevel, hvis jeg ikke finder noget bedre.

Med venlig hilsen
Jacky

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 14:39

"Jacky Hansen" <jackytagdettevæk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvis i ved hvor man kan downloade et vil jeg meget gerne vide det.
> (lokalavisen skriver nemlig om siden i morgen, og så ville det jo være

Prøv denne....

Meget nem at bruge !

http://forum.snitz.com/

Neuhafen

Fra : Jacky Hansen

Dato : 21-08-06 15:47

"Neuhafen" <neuhafen sNaBeL-A neuhafen dk> skrev i en meddelelse

> Prøv denne....
>
> Meget nem at bruge !
>
> http://forum.snitz.com/
>

> Neuhafen

Hej Neuhafen

Tak for besvarelsen.
Jeg har prøvet at hente den ned, nu er jeg ikke nogen ørn til ASP, det ser
dog fint ud, ved du om man kan fjerne det at man skal logge sig på som
bruger, det vil jeg nemlig gerne af med i denne sammenhæng.

Med venlig hilsen
Jakcy

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-06 07:26

> [...]
> dog fint ud, ved du om man kan fjerne det at man skal logge sig på som
> bruger, det vil jeg nemlig gerne af med i denne sammenhæng.

Der er en del indstillingsmuligheder.
Man kan således også selv vælge om brugerne skal logge ind før de kan bruge
forumet.

Alt i alt synes jeg at der er rimeligt nemt at installere og bruge !
Neuhafen

Fra : Phecdaret

Dato : 23-08-06 23:41

> Alt i alt synes jeg at der er rimeligt nemt at installere og bruge !
> Neuhafen

Hej Neuhafen

Jeg får fejlen "Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel", når jeg kører
setup.asp og prøver at installere alle tabellerne.

Den anden dag fik jeg fejlen

"Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres"

da jeg forsøgte at opdatere en (anden) database gennem en .asa fil.

Er mine databaser på en eller anden måde skrivebeskyttet?! Det mærkelige er, at
jeg ikke selv har oprettet databasen til SnitzTM Forums 2000 Version 3.4.05. Den
downloadede jeg jo.

Alle ovennævnte databaser er Acces-databaser (.mdb). Jeg kører selv Acces 2003.

Kender du fejlen?

Mvh Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Phecdaret

Dato : 23-08-06 23:52

> Kender du fejlen?

Jeg fandt en beskrivelse af problemet her:

http://www.asp-faq.dk/article/?id=4

Men jeg forstår stadig ikke, hvordan jeg får skriverettigheder til databasen. Jeg
kører min hjemmeside lokalt på min computer, så databasen ligger her:

C:\Inetpub\wwwroot\database.mdb

Hvordan laver jeg skriverettigheder?

Fra : Phecdaret

Dato : 24-08-06 01:06

> Hvordan laver jeg skriverettigheder?

Efter en del søgen på nettet fandt jeg løsningen:

http://activedeveloper.dk/forum/forum.asp?mid=62937&page=0