Funktions kald til Access
Fra : Rimasto

Dato : 20-08-06 22:41

Jeg er ny inden for ASP, men har kodet en del C. I C kan man lige
som i ASP benytte funktioner. Jeg kunne godt tænke mig at tilgå
en Access-database ved hjælp af funktioner.

I grove træk:
DB = Open-database(path)
Tekst = Read-database(DB)
Close-database(DB)

Jeg kan sagtens tilgå databasen uden funktioner.
Mister jeg evt. pointeren/håndtaget til databasen i det første
funktionskald.
Eller er der noget andet basalt som er gået over mit hoved

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-08-06 23:10

On 20 Aug 2006 21:41:01 GMT, Rimasto
<karina_ole-slet@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>funktionskald.
>Eller er der noget andet basalt som er gået over mit hoved

Næh, det tror jeg ikke. Jeg bruger det jævnligt, hvis jeg bare skal
hente et simpelt udtræk og ikke andet.

Du skal dog være opmærksom på, at der kan være et (performance-)
problem, hvis du bruger funktionen ofte på samme side. Så ville det
formentlig være smartere at åbne et connection-object, når du skal
bruge det første gang, og så lukke det, når du har brugt det sidste
gang.
Sørg generelt for at have connections, recordsets o.l åbnet så kort
tid som muligt.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-08-06 08:22

Rimasto skrev:

> Jeg er ny inden for ASP, men har kodet en del C.

Et lille sidespring - har du overvejet at benytte asp.net i stedet
for asp? Her har du langt højere mulighed for at bruge dine
programmeringsfærdigheder end i asp.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen